رنگ موی بدون آمونیاک واقعا بهتر از رنگ موی معمولی است؟ + چند فرمول رنگ موی جذاب

سال نو به همین زودی سر می‌رسد و بهار در فرهنگ زندگی ما، همیشه فصل تغییر و تحول بوده است. یکی از کارهای متداولی که معمولا خانم‌ها در ماه‌های پایانی سال و برای استقبال از سال نو انجام می‌دهند، رنگ کردن مو و تغییر سبک و احوال موهایشان است. به دلیل مضرات رنگ موهای دارای آمونیاک، معمولا اهل فن توصیه می‌کنند افرادی که به رنگ کردن مو علاقمند هستند از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنند تا دچار مشکلات ناشی از مصرف این ماده شیمیایی نشوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انواع  مختلفی از رنگ مو در بازار وجود دارد، اما بیشتر آرایشگران تهیه و استفاده از رنگ موی بدون آمونیاک را توصیه می‌کنند. آمونیاک یک ماده شیمیایی قلیایی است که باعث افزایش سطح پی اچ موها در زمان فرآیند رنگ کردن می‌شود. معمولا از آمونیاک برای روشن کردن رنگدانه طبیعی مو استفاده می‌شود تا امکان دوباره رنگ کردن آن وجود داشته باشد. اما این نوع رنگ‌مو‌ها روی پوست و مو تاثیر منفی خود را به جا می‌گذارند. به همین دلیل است که استفاده از رنگ موی بدون آمونیاک بیشتر مورد توجه قرار دارد.

مزیت‌های اصلی رنگ موی بدون آمونیاک

میلیون‌ها نفر از خانم‌ها و همچنین آقایان از رنگ مو استفاده می‌کنند و به این موضوع اهمیت می‌دهند. در صورتی که میزان استفاده شما در طول سال، از رنگ مو زیاد است، توصیه می‌شود که از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید تا همواره مویی با رنگ مناسب داشته باشید و به سلامتتان نیز  آسیبی نرسد.

آریاک سفر

البته رنگ موهای بدون آمونیاک به دلیل نداشتن این ماده شیمیایی، کیفیت متفاوتی دارند و شاید زودتر از دیگر رنگ موها محو شوند. به گفته کارشناسان، رنگ موی بدون آمونیاک اغلب مدت کوتاهی دوام خواهند آورد زیرا مواد شیمیایی به طور کامل به بخش کوتیکول مو وارد نمی‌شوند. با این حال این رنگ‌ها به دلایل سلامتی و بهداشتی، محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. در ادامه دلایل اصلی که باعث محبوبیت و استفاده بیشتر از رنگ موی بدون آمونیاک شده، بیان خواهد شد؛

ملایم بودن

رنگ موهای بدون آمونیاک فرمول ملایمی دارند که برای افراد حساس بسیار مناسب هستند. به همین دلیل آرایشگران هنگام استفاده از این رنگ‌ها دلواپسی ندارند که این موضوع روی پوست و موی فرد اثر منفی بگذارد و باعث افزایش حساسیت وی شود.

محافظت و درخشندگی بیشتر

روغن به کار رفته در رنگ بدون آمونیاک باعث تغذیه مو شده و به آن حالت ابریشمی و نرمی می‌دهد. همین امر سبب می‌شود تا موها حالت خشک و شکننده نداشته باشند. به طور معمول استفاده از رنگ موی دارای آمونیاک باعث خشکی بیش از اندازه موها خواهد شد.

پوشش طبیعی مو

این روزها بیشتر مردم به استفاده از رنگ موی طبیعی گرایش دارند. رنگ موهای بدون آمونیاک نیز دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی است. به همین خاطر، بدون استفاده از مواد شیمیایی آسیب‌زا، افراد بیشتری می‌توانند از طیف وسیع رنگ موهای طبیعی لذت ببرند.

رنگ‌های بدون آمونیاک بو ندارند؟!

معمولا رنگ موهای دارای آمونیاک، بوی تندی دارد و باعث آسیب رسیدن به سلامتی مصرف‌کنندگان رنگ مو می‌شود. اما رنگ‌های بدون آمونیاک بوی قوی ندارند و رنگ کردن مو را برای افراد مختلف حتی با انواع حساسیت‌های مختلف بسیار راحت و ساده کرده‌اند.

رنگ موهای پرطرفدار کدام هستند؟

در صورتی که مایل هستید با رنگ مویی متفاوت به استقبال سال جدید بروید، رنگ مو کاراملی تیره گزینه مناسبی است و تغییر ملایمی در چهره ایجاد می‌کند. به منظور به دست آوردن این رنگ بهتر رنگ مو کاراملی پایه شش را با اندکی دودی و زیتونی ترکیب کنید تا ترکیب رنگ مناسبی داشته باشید.

دسته دیگر، که طرفداران زیادی هم دارند رنگ‌های تناژ دودی است. بسیاری از افراد در طیف‌های مختلف سنی این رنگ مو استقبال می‌کنند. دودی روشن ترکیب رنگی پرطرفداری است که از ترکیب رنگ بژ متوسط و روشن، زیتونی شماره هفت، دودی شماره شش، واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان شماره یک به دست می‌آید و به دکلره احتیاجی ندارد.

برای رنگ موی دودی تیره نیز باید ابتدا موها را به پایه 8 برسانید و بعد با ترکیب رنگ شماره 8 و 8.32، رنگ مو ای هفت زیتونی، واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان شش درصد به رنگ محبوب و دلخواهتان خواهید رسید.

دودی نسکافه‌ای نیز رنگ مو پرمتقاضی محسوب می‌شود که برای به دست آوردن آن باید بلوند دودی تیره، بلوند تیره، قهوه‌ای نسکافه‌ای روشن، اکسیدان شش درصد و پایه مو شش را با هم ترکیب کرد. این رنگ برای خانم‌های دارای تناژ پوستی سرد مناسب است.

انتهای پیام

مرتبط با : روژاشاپ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز