راهنمای خرید لپ تاپ از صفر تا صد!

امروزه لپ تاپ ها در طیف وسیعی از طراحی و کاربری‌های گوناگون تولید می‌شوند. احتمالا لپ تاپ مناسب شما جایی در میان سیستم‌های ساده‌ و کارراه‌انداز دانش آموزی تا لپ تاپ های گران قیمت مخصوص برای بازی‌های سنگین و یا طراحی‌های گرافیکی پیچیده قرار گرفته است. اگر تصمیم به خرید لپ تاپ گرفته‌اید، یک قلم و کاغذ بردارید و انتخاب‌های خود از راهنمای صفر تا صد لپ تاپ را یادداشت کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ و موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در این مطلب به تمامی موارد برای خرید لپ تاپ مناسب اشاره کرده است. در انتهای این راهنمایی به گزینه‌های محدودی خواهید رسید که تصمیم‌گیری از میان آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود؛

۱. چرا به لپ تاپ نیاز دارید؟

همانطور که گفته شد، لپ تاپ ها برای هر گروه از کاربران، نوع خاصی از ظاهر و ویژگی‌های کاربردی را ارائه می‌کنند. کمتر لپ تاپی در بازار موجود است که تمام نیاز‌های شما را با کیفیت بالا تامین کند و معمولا هم چنین محصولاتی گران ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. اگر به ویژگی خاصی نیاز ندارید، لازم نیست که برایش هزینه کنید. کاربری ویژه خودتان را مشخص کنید و طبق آن ویژگی‌های مورد نیازتان را در موردهای بعدی پیدا کنید.

۲. حدود بودجه را مشخص کنید

حالا که خودتان را به‌عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو، برنامه‌نویس، تدوینگر یا گیمر حرفه‌ای تعریف کرده‌اید، ممکن است بودجه شما‌ با بهترین لپ تاپ های یک کاربری خاص همخوانی نداشته باشد. از طرف دیگر زیر سایه‌ی نوسان‌های ارزی ممکن است این قسمت تا لحظه آخر تغییر کند! پس ترجیحا یک بازه‌ی قیمتی از حداقل تا حداکثر را در نظر بگیرید.

آریاک سفر

۳. کارایی لپ تاپ مهم است یا ظاهر؟

ویژگی‌هایی که برای لپ تاپ مشخص می‌کنید شامل دو دسته‌ی داخلی و خارجی است. سیستم عامل، سی پی یو، رم، گرافیک، حافظه و… اجزای داخلی لپ تاپ را تشکیل می‌دهند و در خارج قابلیت جداسازی و لمسی‌بودن صفحه نمایش، نور پس‌زمینه کیبورد، تعداد و نوع پورت‌ها، درایوهای نوری، جنس بدنه، وزن و… مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

۴. نیاز خود را با توجه به موارد زیر برآورد کنید

سیستم عامل: سیستم عامل را می‌توان مدیرعاملی دانست که چهارچوب اصلی در کاربری لپ تاپ را معین می‌کند. هم‌اکنون مایکروسافت ویندوز، مک او اس و لینوکس پرکاربردترین سیستم عامل‌های لپ‌تاپ هستند. حدود ۹۰ درصد از لپ تاپ‌ها در حال حاضر از سیستم ویندوز استفاده می‌کنند. سیستم مک مخصوص دستگاه‌های تولید اپل است و لینوکس نیز اغلب توسط کاربران حرفه‌ای‌تر و آشنا با کدنویسی استفاده می‌شود.

سی پی یو: این قطعه پردازشگر اصلی و مغز لپ تاپ شماست. در حال حاضر دو شرکت اینتل و ای ام دی معروف‌ترین تولیدکنندگان سی پی یو هستند. تعداد هسته‌ بیشتر در سی پی یو نشان‌دهنده قدرت و سرعت پردازش بیشتر است. عوامل دیگری مانند بهینگی و حافظه‌ی کش نیز در عملکرد سی پی یو موثر هستند. پردازنده‌های ای دی ام ارزان‌تر و مناسب‌تر برای کاربری‌های روزمره هستند. در حالیکه اینتل با قیمت بیشتر، انجام امور تخصصی مانند گیمینگ حرفه‌ای را ممکن می‌کند.

جی پی یو: این مورد را احتمالا با نام کارت یا چیپ گرافیک می‌شناسید. وطیفه جی پی یو پردازش اطلاعات مربوط به تصاویر و جلوه‌های بصری است. بنابراین هنگام خرید لپ تاپ ، جی پی یو نیز در کنار سی پی یو از مهم‌ترین موارد در انتخاب نوع لپ‌تاپ است. شرکت‌های ای ام دی و اینویدیا معروف‌ترین گرافیک‌های بازار را عرضه می‌کنند. در انتخاب کارت گرافیک بسته به خواسته‌هایتان، باید مواردی مثل سرعت پردازش هسته، پهنای باند حافظه گرافیک و همچنین حجم و سرعت حافظه‌ی کارت گرافیک توجه کنید.

رم: رم حافظه‌ی موقت لپ تاپ است که اطلاعات ذخیره‌شده بر روی آن با قطع جریان برق پاک می‌شود. برای اجرای برنامه‌های روزمه و ضروری به حداقل ۴ گیگابایت رم نیاز خواهید داشت. اگر به دنبال پردازش‌های سنگین‌تر در گیمینگ، طراحی گرافیکی و برنامه‌نویسی هستید، باید به دنبال ۸ گیگابایت رم باشید. در صورتی که هدف شما از خرید لپ تاپ باز هم حرفه‌ای تر است و برای کارتان باید چندین برنامه پرحجم را همزمان اجرا کنید، رم‌های ۱۲، ۱۶، ۳۲ و حتی ۶۴ گیگابایتی برای شما تولید شده‌اند.

حافظه داخلی: محل ذخیره داخلی در لپ‌تاپ‌ها امروزی شامل دو نوع هارد اچ دی دی و هارد اس دی دی است. هاردهای اس دی دی با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته‌تردر پردازش سریع‌تر عمل می‌کنند اما معمولا به دلیل گران بودن حافظه کمتری نسبت به هار اچ دی دی دارند. بطور کلی مقادیر حافظه از ۲۵۰ گیگابایت تا بیش از ۱ ترابایت بسیار متنوع است و گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

صفحه نمایش: در لپ‌تاپ‌ها صفحات نمایش از سایز ۱۲ تا ۱۹ اینچ تولید می‌شوند. رایج‌ترین انداره سایز‌های ۱۳ تا ۱۵ اینچ هستند که قطعات مناسب آن‌ها بیشتر از سایزهای دیگر در دسترس است. دیگر مواردی که باید بررسی کنید رزولوشن و لمسی یا غیرلمسی بودن نمایشگر است. رزولوشن صفحه نمایش و وضوح تصاویر به تعداد پیکسل‌ها بستگی دارد و دارای طبقه‌بندی اچ دی، فول اچ دی و در آخرین کیفیت‌ها فور کی است.

مرحله‌ی آخر: موارد بالا مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که برای خرید لپ تاپ مناسب خود باید درباره آن‌ها تحقیق کنید. اگرچه که لیست کامل قطعات و ویژگی‌ها بسیار مفصل‌تر است. شما باید مواردی مثل انتظارتان از مدت زمان شارژدهی باتری، کیفیت دوربین وبکم، نور پس‌زمینه‌ی کیبورد، تعداد و نوع پورت‌ها، وزن و جنس بدنه و مواردی از این دست را هم مشخص کنید.

به این ترتیب در بازار بزرگ لوازم دیجیتال، گزینه‌های بسیار محدودی را برای خرید لپ تاپ مناسب خواهید داشت که انتخاب از میان آن‌ها ساده‌تر خواهد بود.

مرتبط با : اپلاچ پیایسوساینتللنوو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز