راهنمای خرید سنگ گرانیت باکیفیت

خرید سنگ گرانیت-کاماپرس
ژیوار

خرید سنگ گرانیت به‌عنوان یکی از سنگ‌های ساختمانی پرکاربرد، از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان‌سازی محسوب می‌شود که نیازمند دقت و حساسیت بالایی است. از این رو اگر قصد خرید سنگ گرانیت را دارید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا باشید.

به گزارش کاماپرس، سنگ گرانیت، یکی از گونه‌های سنگ آذرین درونی و از جمله فراوان‌ترین سنگ‌های پوسته زمین است که کاربردهای بسیاری در ساختمان‌سازی دارد. از دلایل محبوبیت این نوع سنگ در صنایع مختلف می‌توان به استحکام، دوام، صیقل‌پذیری بالا و غیره اشاره کرد. با این حال، باید توجه داشت که در کل ساختمان از سنگ گرانیت استفاده نشده و خرید سنگ گرانیت حتما باید با توجه به ویژگی‌ها و نوع کاربرد موردنظر صورت بگیرد. کاماپرس در ادامه به معرفی و همچنین ارائه راهنمای خرید سنگ گرانیت می‌پردازد.

سنگ گرانیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

سنگ گرانیت یا سنگ خارا از انواع سنگ‌های آذرین درونی است که به‌واسطه تجمع مواد مذاب خارج شده از آتشفشان بر روی هم تشکیل می‌شود.گرانیت به‌معنای خرمن دانه‌های درشت رنگی است و کانی‌های سازنده سنگ گرانیت موجب شده تا این نوع سنگ، دارای رنگ‌های متنوعی چون خاکستر‌ی، سیاه، طوسی و صورتی باشد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ گرانیت در ادامه بررسی شده است؛

عدم نفوذ آب: تخلخل بسیار کم در سنگ‌های گرانیت موجب شده تا این نوع سنگ در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. این ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای سنگ کابینت یا کانتر در آشپزخانه تبدیل می‌کند.

دریان سفر امید

مقاوم در برابر حرارت: سنگ گرانیت از مواد مذاب درون آتشفشان ساخته شده و از این جهت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. به همین دلیل، سنگ گرانیت در ساختمان‌سازی بسیار کاربرد دارد.

مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی: سنگ گرانیت مقاومت بسیار بالایی در برابر ساییدگی و خوردگی داشته و از این جهت گزینه مناسبی برای مکان‌های پرتردد و فضاهایی است که در تماس مستقیم با مواد شیمایی قرار دارند.

مقاومت بالا در برابر ضربه و خش: از دیگر ویژگی‌های سنگ گرانیت تحمل وزن بالا و مقاومت آن در برابر هرگونه ضربه و خش است. از این رو از این نوع سنگ در ساخت ستون‌ها، پله‌ها و به‌عنوان سنگ آشپزخانه اساتفاده می‌شود.

در هنگام خرید سنگ گرانیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید سنگ گرانیت باکیفیت باید بدانید، در ادامه بررسی شده است؛

بررسی کاربرد سنگ گرانیت

در هنگام خرید سنگ گرانیت به تناسب نوع کاربری با ویژگی‌های سنگ گرانیت توجه کنید. به‌عنوان مثال سنگ گرانیت مورداستفاده در نمای بیرونی ساختمان علاوه بر این‌که باید در برابر شرایط جوی مقاوم باشد، باید وزن بسیار کمی داشته باشد. یا مثلا سنگ گرانیتی کابینت یا آشپزخانه باید ضدخش بوده و مانع نفوذ آب شود.

راهنمای خرید سنگ گرانیت-کاماپرس

توجه به رنگ سنگ گرانیت

سنگ گرانیت در رنگ‌های محدود موجود در طبیعت یافت شده و سپس در کارخانه فرآوری می‌شود. از این رو بهتر است حتما به تناسب رنگ سنگ گرانیت با سایر اجزای محیط مانند دکوراسیون آشپزخانه یا نمای ساختمان توجه کنید. رنگ‌های سنگ گرانیت شامل سنگ گرانیت مشکی، سفید، سیاه و سفید، قرمز، صورتی، خاکستری، سبز  غیره است.

بررسی کیفیت سنگ گرانیت

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سنگ گرانیت با کیفیت باید داشته باشد، در ادامه آمده است؛

لبه‌های سنگ: لبه‌های سنگ گرانیت باید کاملا صاف و بدون هرگونه ریختگی، لب پریدگی یا شکستگی باشد.

درخشش سطح: هرچقدر سنگ گرانیت در کارخانه با کیفیت و با دقت بالاتری فرآوری شده باشد، محصول نهایی از درخشندگی بالاتری برخوردار است.

میزان جذب آب: هرچقدر میزان جذب آب در سنگ گرانیت کمتر باشد، کیفیت سنگ بالاتر و طول عمر بیشتری دارد.

قیمت سنگ گرانیت-کاماپرس

توجه به تنوع بافت سنگ گرانیت

سنگ‌های گرانیت علاوه بر رنگ‌، در بافت‌های متنوعی موجود هستند. برخی از سنگ‌های گرانیت دارای بافت دانه دانه و برخی دارای رگه‌های رنگی هستند. این بافت‌ها می‌تواند ریز، درشت یا متوسط باشد. پس در هنگام خرید حتما با تناسب بافت سنگ با دکوراسیون و نما و همچنین سلیقه خود توجه کنید.

قیمت سنگ گرانیت را در نظر بگیرید

در هنگام خرید سنگ گرانیت ابتدا میزان بودجه‌ای را که قصد دارید برای خانه یا ساختمان خود در این بخش هزینه کنید، در نظر بگیرید. قیمت سنگ گرانیت با توجه به فاکتورهای متعددی از جمله نوع سنگ، ویژگی‌های کیفی سنگ گرانیت، ساختار، ابعاد، ضخامت، نوع ساب و فرآوری، نوسانات قیمت و میان عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

سنگ شهریار

گروه معادن و کارخانجات سنگ گرانیت مروارید استاد شهریار، یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه تولید و عرضه انواع سنگ گرانیت است. این مجموعه نزدیک به بیش از 50 سال است که به‌شکل تخصصی به ارائه خدمات ویژه در این زمینه می‌پردازد.

خدمات ویژه گروه سنگ شهریار شامل تولید گرانیت مروارید، زمان‌بندی مناسب برای تولید و ارسال و تعهد در کیفیت و ضمانت محصول است. این مجموعه با برخورداری از بهترین فناوری‌های روز دنیا، تمامی محصولات خود را با بهترین کنترل کیفیت تولید و عرضه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سنگ شهریار
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز