رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟ / قیمت رابیتس و سایر آهن آلات 18 بهمن 1401

رابیتس‌ها به دلیل کاربرد فراوانی که دارند، در ستون‌ها و چشمه‌های مختلفی تولید می‌شوند. در واقع، رابیتس از ورق‌های فولادی مشبک ساخته شده و این محصول به وسیله کشش عرضی و پرس ورق‌های فولادی تولید می‌شود. استفاده از رابیتس موجب می‌شود که دیوارها ترک نخورده و سطح آنها کاملاً به یکدیگر متصل شود. همانطور که انتظار می‌رود، عواملی مانند قیمت ورق گالوانیزه، وزن، تعداد چشمه‌بندی و ستون بر قیمت رابیتس تاثیرگذار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این محصول در ابعاد 60*240 سانتی‌متر تولی و عرضه می‌شود. در ادامه، به بررسی بیشتر این محصول و ارائه قیمت روز برخی مقاطع فولادی پرداخته خواهد شد.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

کاربرد رابیتس

به طور معمول از رابیتس برای ساخت سقف‌های کاذب، انجام گچ کاری و گچ بری، پوشش دادن بتن سیمانی، پوشش دادن تیرآهن و آرماتور، ترمیم و بازسازی ترک‌های ساختمانی، دکوراسیون و… استفاده می‌شود. به علاوه، با به کارگیری رابیتس می‌توان سطح دیوارها را کاملاً به یکدیگر متصل کرد تا زمینه مناسب برای نصب اجزای تاسیسات برقی و مکانیکی یا انجام رنگ‌کاری و گچ کاری صورت بگیرد. از دیگر کاربردهای رابیتس می‌توان به پوشش دادن کانال‌های سیستم سرمایشی و ایجاد نوارهای مخفی نور اشاره کرد.

مزایای استفاده از رابیتس چیست؟

وجود چشمه‌های کوچک و زیاد رابیتس باعث می‌شود تا هوا، آب و نور در جریان باشد. به علاوه، این محصول یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ‌تر ایجاد می‌کند. لبه‌های بی حفاظ رابیتس، کشش و انقباض بیشتری را تحمل کرده و همین مسئله باعث می‌شود که از این محصول برای کت واک یا پوشش زهکشی استفاده بشود.

رابیتس بسیار مقاوم‌تر از توری‌هایی مانند توری مرغی با وزن برابر است؛ چرا که رابیتس سطح بیشتری دارد. همچنین، این محصول هیچگاه به طور کامل بریده و متصل نمی‌شود؛ بنابراین، رابیتس همواره مقاومت خود را حفظ کرده و دوام بالایی خواهد داشت. رابیتس‌ها می‌توانند فشار را بیشتر از یک ورق فلزی ساده تحمل کند؛ چرا که سطح زیادی دارند و این فشار در سراسر محصول پخش می‌شود.

امروز قیمت رابیتس چقدر بود؟

روند افزایشی قیمت آهن‌آلات در نخستین روز هفته در بیشتر زیر مجموعه‌های بازار آهن تداوم داشت. به طور میانگین، یک افزایش 100 الی 500 تومانی در بازار آهن‌آلات مشاهده شد. اما بازار ارز با روند اصلاحی مواجه بوده و کمی کاهش جزئی نیز داشته است. ظاهراً هیجان ناشی از جلوگیری آمریکا از انتقال دلار از بانک‌ها و صرافی‌های عراق به ایران کمتر شده و عرضه اسکناس در سلیمانیه عراق، یک پالش کاهشی به دلار داده است.

در جدول زیر، قیمت رابیتس و برخی دیگر از محصولات بازار آهن و فولاد قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز