دو قلوهای دیجیتالی؛ تجربه مجازی مدل‌های سه بعدی

لست سکند

دوقلوهای شبیه به یکدیگر می‌توانند در عین مستقل بودن، نماینده آن دیگری در هرجا باشند. یک دوقلوی دییجتال نیز همین نقش را ایفا می‌کند. یعنی یک نماینده دیجیتال از یک جسم یا سیستم فیزیکی است و وضعیت آن مثل یک همزاد منعکس می‌کند. این ماهیت دیجیتال بستری نیاز دارد تا در آن به نمایش گذاشته شود، بنابراین شرکت‌هایی بوجود می‌آیند که این بسترها را به صورت سریع و سهل‌الوصول ارائه دهند.

در اینوتکس امسال هم این شرکت‌ها حضور دارند، به همین دلیل به سراغ شرکت پلیگانی می‌رویم تا ببینیم دقیقا چه می‌کنند.

واقعیت افزوده در هرکجا که باشید؛ در بستر وب

مجموعه پلیگانی در سال 94 خودش را آغاز کرد. این شرکت ابتدا در حوزه ساختمان و به عنوان یک شرکت ارائه دهنده تبلیغاتی نوین ساختمانی فعالیت می‌کرد و با برندهای معتبر صنعت ساختمان همکاری نزدیک داشت. نرم افزار های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، که بیشتر با هدف مارکتینگ و فروش پروژه های بزرگ ساختمانی تولید شده‌اند، حاصل این همکاری بود.

بعد از چند سال فعالیت در این زمینه، این شرکت تلاش کرد، استفاده از این تکنولوژی را زمینه های دیگر مثل تجارت الکترونیک ترویج کند. حال، گفتنی است که در اینوتکس 2021 شاهد این هستیم که پلیگانی محصول دیگری را تحت عنوان سرویس نمایش مدل سه بعدی و واقعیت افزوده تحت وب معرفی کند. این محصول امکان واقعیت افزوده را از طریق گوشی‌های تلفن همراه و تبلت را برای مخاطبان در محل خودشان و بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن فراهم می‌کند؛ به این محصول به اختصار وب ای‌.آر گفته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به همین واسطه، شرکت پلیگانی، رسالت سرویس جدید خود را بر رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های خرید آنلاین را از طریق ایجاد تجربه های مجازی قرار داد. این محصول مناسب استفاده فروشگاههای اینترنتی است و برای بهبود تجربه مشتری و افزایش نرخ تبدیل کاربرد دارد. این سرویس جدید کمک میکند خریدار درک بهتری از محصول و در نهایت تجربه بهتری از خرید داشته باشد.

شایان توجه است که این شرکت محصولات دیگری را هم در حوزه کپی دیجیتال تولید کرده است که در بستر ویندوز و اپلیکیشن و تحت وب فعالیت می‌کنند و قصد دارد به فراخور مخاطبان به معرفی آن‌ها در اینوتکس بپردازد.

آینده روشن در گرو حضور همکاران حرفه‌ای

پلیگانی آینده را روشن پیش‌بینی می‌کند. چون در سالی که گذشت با توجه به شیوع ویروس کرونا و خلوت شدن مکان های عمومی، اهمیت تجربه‌های مجازی برای همه روشن شد. مدل سه بعدی نوع جدیدی از محتوا است که قابلیت های ویژه ای دارد. این تکنولوژی و کاربردهای آن هنوز در ایران شناخته شده نیست و نیاز به معرفی دارد. برنامه نویسان و ارائه دهندگان خدمات آنلاین با پتاسنیل های آن آشنا نیستند. در حالی که واقعا قدرت بینظیری در آن نهفته است و کاربردهای جذابی به خصوص در مارکتینگ و فروش دارد. بنابراین آینده روشن و راه درازی در پیش رو وجود دارد. راهی که جز با خلاقیت های طراحان و همکاری اهالی فن پیمودنی نیست.

 

مرتبط با : پلیگانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز