دلار 1000 تومان گران شد؛ شارژ اسکناس آمریکایی با دوئل ظریف و بلینکن

نرخ دلار که جمعه هفته گذشته در مرز 23 هزار تومان بود روز گذشته از 24 هزار تومان گذشت و امروز- جمعه 10 بهمن 99 – نیز در مرز 24 هزار تومان قرار دارد. افزایش 1000 تومانی دلار بیش از هر عامل دیگر به اظهارات ظریف و بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا مرتبط است.

به گزارش کاماپرس، هنوز برای رنگ باختن خوش بینی و امیدواری به احیای سریع برجام زود است اما اظهارات وزیرخارجه جدید آمریکا در اولین نشست خبری خود نشان داد زنده کردن برجام و رفع تحریم ها از آنچه قبلا تصور می رفت راه درازتری در پیش دارد. بلینکن با بیان این که بازگشت آمریکا به برجام مشروط به بازگشت ایران به تعهدات هسته ای برجامی است و این بازگشت نیاز به نوعی راستی آزمایی دارد بهترین بهانه را به دلالان ارز داد که دلار را به کانال بالای 23 هزار تومان بکشانند.

توئیت محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز که شکست فشار حداکثری ترامپ را به بلینکن یادآوری کرده بود نشان داد ایران عجولانه وارد بازی بازگشت به تعهدات هسته ای برجامی نمی شود و این شطرنج حداقل چندماه ادامه خواهد داشت.

حرکت پاندولی دلار بین دو کانال 24 و 23 هزار تومان در هفته پیش رو

آریاک سفر

واسطه های بازار ارز از تب و تاب ایجاد شده در پی اظهارات بلینکن و ظریف حداکثر استفاده را برده و دلار را در بازار آزاد نسبت به هفته قبل 1000 تومان گران تر کرده اند. درباره این که آیا دلالان موفق می شوند در هفته پیش رو دلار را باز هم گران کنند و اسکناس آمریکایی را به 25 هزار تومان برسانند نظریات مختلفی وجود دارد اما نقطه نظر غالب این است که دلار در هفته آینده بین کانال 23 هزار تومان و 24 هزار تومان در رفت و برگشت خواهد بود.

اتفاقی که احتمالا در روزهای ابتدایی هفته پیش رو در بازار ارز با آن مواجه خواهیم بود این است که دلار در برخی مقاطع به بالای کانال ۲۴ هزار تومانی برود اما در ادامه تقاضای موثری برای آن وجود نداشته باشد و به کانال 23 هزار تومانی بازگردد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دلار 1000 تومان گران شد؛ شارژ اسکناس آمریکایی با دوئل ظریف و بلینکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز