دلار واقعا چقدر می ارزد؟

رییس اسبق کانون صرافان معتقد است که با مدیریت صحیح بازار ارز حتی با نرخ تورم 40 درصدی، هم اکنون قیمت دلار باید کمتر از 20 هزار تومان باشد.

به گزارش کاماپرس، بررسی بازار ارز در ماه های اخیر نشان می‌دهد که نرخ دلار صعودی بود و از ۱۴ هزار تومان در پایان سال ۹۸ تا همین یکشنبه هفته جاری به مرز ۲۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد، البته دیروز (پنج شنبه 2 مرداد ماه ) در صرافی های بانکی دلار با قیمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد شد، درواقع نرخ دلار در 3، 4 روز اخیر روندی کاهشی را طی کرد.
به گفته علی اصغر سمیعی،رییس اسبق کانون صرافان اگر کنترل بازار ارز با مدیریت صحیح انجام می شد، حتی با نرخ تورم ۴۰ درصدی، در شرایطی که۱۲۰ روز از سال می‌گذرد، هنوز دلار باید زیر ۲۰ هزار تومان می‌بود.
سمیعی ادامه می دهد : تا آخر سال هنوز ۲۴۰ روز باقی مانده است و اگر فکری به حال نرخ تورم نشود، طبعا روند صعودی ارز ادامه می‌یابد و اگر نرخ ۴۰ درصدی ملاک ما باشد، ممکن است تا ۲۵ هزار تومان بتوانیم سال را به پایان برسانیم.

نرخ دلار چگونه به دست می آید؟

به گزارش خبرآنلاین، رییس اسبق کانون صرافان می افزاید: برای به‌دست آوردن قیمت واقعی دلار نیاز داریم که ابتدا قیمت پایه و زمان آن را مشخص کنیم و بعد متوسط نرخ تورم از آن زمان تاکنون در کشور ما و در کشورهای حوزه دلار مشخص شود.
او اضافه می کند: آن زمان با افزودن تفاضل نرخ‌های تورم در کشور ما و کشورهای حوزه دلار به قیمت پایه، قیمت روز به‌دست می‌آید.

سمیعی تصریح می کند: اگر فرض کنیم ارز در فروردین ماه ۹۸، دوازده هزار تومان صحیح بوده باشد، با توجه به نرخ تورم ۴۰ درصدی در کشور ما و حدود ۴ درصدی در کشورهای حوزه دلار، می‌باید تفاضل آن به نرخ ارز افزوده شود و می‌توانیم سال جدید را با دلار حدود ۱۷ هزار تومانی آغاز کنیم، البته به شرطی که نرخ‌های متفرقه برچیده شود و تک نرخی در بازار ارز حاکم شود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز