دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند ماه حذف می شود

لست سکند

از اول اسفند ماه چاپ دفترچه جدید تامین اجتماعی متوقف می شود.

به گزارش کاماپرس، باید با دفترچه های کاغذی خداحافظی کنیم، چون بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اول اسفند ماه دیگر هیچ دفترچه کاغذی چاپ و عرضه نمی شود.

البته صفحه های باقی مانده در دفترچه‌های کاغذی بیمه شده ها کماکان معتبر و قابل استفاده است. با این روند بیمه شدگان دیگر نیازی به دفترچه کاغذی ندارند و می توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تامین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

حذف دفترچه های کاغذی هیچ مشکلی درست نمی کند

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همه جزئیات و جوانب مختلف خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی لحاظ شده است، می گوید:« نحوه خدمت‌رسانی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شده است و اطمینان داریم که در ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان با حذف دفترچه‌های کاغذی هیچگونه اختلالی به‌وجود نخواهد آمد.»

راز آسمان پایتخت

به گفته سالاری حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی می شود و این طرح زمینه ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و همچنین پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن دعوت مجدد از پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی، می گوید:«در صورت‌عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک؛ این عزیزان می‌توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنان بنویسند و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌‎های کاغذی خواهد داشت. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند ماه حذف می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز