دستگاه میکسر مایعات چیست و در چه صنایعی به کار می‌رود؟

استفاده از ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته در صنعت باعث افزایش تولید، سرعت و دقت عملکرد می‌شوند. یکی از این ماشین‌آلات، دستگاه میکسر مایعات است که مایعات مختلف را با هم مخلوط و میکس می‌کند. در واقع این محصول یکی از زیرمجموعه‌های دستگاه‌ میکسر است و میکسرها انواع مختلفی دارند. یکی از نمونه‌های بارز کاربرد این دستگاه در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تجهیزات صنعتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دستگاه میکسر مایعات انواع مختلف مایعات را یکدیگر مخلوط می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. البته استفاده از این دستگاه کیفیت کار تولید را نیز افزایش می‌دهد. این دستگاه انواع مختلفی دارد که در ادامه معرفی آنها پرداخته می‌شود.

دستگاه میکسر مایعات تک جداره

این دستگاه، ساختار ساده‌تری نسبت به نوع میکسر دوجداره دارد. کاربرد دستگاه میکسر مایعات تک جداره بیشتر در تولید محصولات لبنی است. ظرفیت دستگاه بر اساس نیاز مشتری در نظر گرفته می‌شود و وزن دستگاه نیز باید متناسب با لیتراژ محصولات باشد.

آریاک سفر

دستگاه میکسر مایعات دو جداره

از دستگاه میکسر دو جداره در صنایعی مانند تولید کیک و بیسکوییت استفاده می‌شود. یک شرکت تولیدکننده موفق در این عرصه باید بتواند خمیر با کیفیتی تولید کند. بنابراین، استفاده از این دستگاه باعث افزایش عملکرد در زمینه تولید خواهد شد. اندازه و شکل پره‌ها در میکسر مایعات دو جداره باعث می‌شود تا با بهترین دور در دقیقه، یک خمیر با کیفیت به دست بیاید.

میکسر مایعات هموژنایزر

از این نوع میکسر اغلب در ساخت سوسپانسیون و امولسیون‌ها استفاده می‌شود. در واقع، زمانی از دستگاه میکسر مایعات هموژنایزر استفاده می‌شود که هدف، مخلوط دو یا چند مایع با گرانروی مختلف باشد. این دستگاخ حرکات دورانی داشته و باعث می‌شود تا مایعات به سرعت با هم ترکیب شوند. این دستگاه باید داخل مخزن نصب شود و پروانه‌های مخصوص آن باعث کشیده شدت مایعات به داخل مخزن می‌شود.

مزایای استفاده از میکسر مایعات

این دستگاه مواد را به صورت یکنواخت مخلوط می‌کند و عملکرد در تولید را بسیار افزایش می‌دهد. جنس بدنه میکسرها از جنس فولاد ضد زنگ است و به هیچ‌وجه آسیب نمی‌بیند. این دستگاه به وسیله چند پایه به زمین متصل می‌شوند و بسیار مستحکم هستند. به علاوه، میکسر مایعات، مصرف انرژی بسیار کمی دارند و به راحتی نصب می‌شوند.

تفاوت میکسر مایعات عمومی و افقی

در میکسر عمودی، مایعات از پایین دستگاه به بالا کشیده می‌شود و مواد بالایی روی مواد پایینی ریخته می‌شوند. این نوع میکسرها ظرفیت و کاربرد زیادی در صنعت دارند.

اما میکسرهای افقی با نیروی جاذبه زمین کار می‌کنند و حرکات آن به صورت رفت و برگشتی است. ظرفیت دستگاه‌های میکسر افقی کمتر از نوع عمودی است.

خرید دستگاه میکسر مایعات

شاید قیمت این دستگاه‌ها یکی از سوالات صاحبان صنایع باشد؛ اما تخمین قیمت کار آسانی نیست. قیمت دستگاه‌های میکسر مایعات به مواردی مانند ظرفیت و اندازه مخزن، جنس دستگاه، تجهیزات اضافی، شکل میکسر، برند و کیفیت آن بستگی دارد.

گروه ماشین‌سازی به آفرین فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین‌آلات صنعتی و بسته‌بندی از سال 1380 آغاز کرده است. این مجموعه توانسته محصولات استاندارد و با کیفیتی را برای استفاده در صنایع دارویی، غذایی، کشاورزی، پتروشیمی، نفت و… تولید کند. علاقمندان به خرید دستگاه میکسر مایعات و سایر ماشین‌آلات صنعتی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه به آفرین تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : به آفرین
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز