دستمزد کارگران در سال 1401 مشخص شد

لست سکند

سرانجام امروز بعد از چند هفته انتظار، شورای عالی کار تکلیف دستمزد کارگران در سال 1401 را مشخص کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از این شورا، دستمزد کارگران در سال آینده 57.4 درصد افزایش خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق این مقدار اعلام شده، کف مزد روزانه کارگران 139 هزار و 325 تومان و پایه حقوق ماهیانه این گروه، 4 میلیون و 179 هزار و 750 تومان خواهد بود. این مبالغ بدون احتساب، مواردی مثل حق اولاد، مسکن و … اعلام شده است. بر این اساس، بن کارگری 850 هزار تومان اعلام شد و حق مسکن نیز تا مقدار 750 هزار تومانی افزایش خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

میزان کف دستمزد برای کارگرانی که دارای یک فرزند هستند با احتساب تمام موارد مذکور و حق اولاد، به 6 میلیون و 307 هزار و 725 تومان خواهد رسید. کارگرانی هم که دو فرزند در خانه دارند، سال آینده 6 میلیون و 725 هزار و 700 تومان حقوق دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که پایه سنوات روزانه در مقوله حقوق و دستمزد کارگران هم 7 هزار تومان تعیین شد.

با توجه به پایه حقوق ذکر شده و حق اولاد، مسکن و …، هیچ کارگری در سال 1401 کمتر از 5 میلیون و 679 هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

نظر نماینده کارگری درباره دستمزد کارگران در 1401

براساس گزارش اخیر ایلنا، فرامرز توفیقی، نماینده کارگری دستمزد، میزان رقم اعلام شده حقوق کارگران را مناسب و قابل قبول اعلام کرده است. به نظر توفیقی، این مقدار دستمزد به بهبود شرایط کارگران کمک خواهد کرد. البته تناسب حقوق دریافتی و شرایط کارگران، به وضعیت اقتصادی سال آینده و عملکرد دولت هم بستگی دارد. در واقع اگر بخش دولتی بتواند از تورم بیشتر جلوگیری کند و نظارت موثری بر بازار داشته باشد، وضعیت معیشتی گروه‌های حقوق بگیر، از جمله کارگران، بهبود پیدا می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز