درباره ماشین سازی تبریز چه می‌دانید؟

شرکت ماشین سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز، در قراملک واقع شده است. این کارخانه انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین ابزار، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته‌گری و دستگاه‌های سی‌ان‌سی را تولید می‌کند.

کاماپرس در ادامه به 9 نکته کلیدی درباره ماشین‌سازی تبریز می‌پردازد تا علاقمندان به این حوزه بیشتر با آن آشنا شوند؛

۱. ماشین‌سازی تبریز پس از ماشین‌سازی اراک، دومین ماشین‌سازی با سابقه ایران محسوب می‌شود.

۲. قرارداد ساخت ماشین‌سازی تبریز که به صورت سهامی عام است، با پیشنهاد و تلاش وزیر نیروی دولت وقت، تقی توکلی، در سال 1346 منعقد شد. قابل ذکر است قرارداد مذکور بین ایران و چکسلواکی بود. این کارخانه از سال 1351 به بهره‌برداری رسیده است.

۳. درحال حاضر سید محمد علوی مدیریت عامل ماشین سازی تبریز را بر‌عهده دارد. اخیرا 65 درصد از سهام این کارخانه نیز به ایدرو واگذار شده است.

آریاک سفر

۴. از جمله خدمات این شرکت شامل خدمات کالیبراسیون، خدمات ابزارسازی، تجهیز ماشین‌آلات، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات، مشاوره و تامین ماشین‌آلات خطوط تولید و خدمات آموزشی است.

۵. شرکت ماشین سازی تبریز، یک باشگاه فوتبال در همین شهر دارد. این تیم در سال 1347 تاسیس شده است و جزء قدیمیترین تیم‌های فوتبال شمال غرب محسوب می‌شود. ماشین‌سازی در لیگ آزادگان 1373، با هدایت ناصر حجازی و کسب رتبه سوم، عنوان بهترین تیم شهرستانی را به‌دست آورد.

۶. مدیرعامل سابق ماشین‌سازی تبریز گفته است در 8 ماه منتهی به اسفند 98، نسبت به 8 ماه پایانی سال 97، تولید این شرکت 60 درصد و فروش آن 280 درصد رشد داشته است. وی همچنین گفته است اتفاقات خوبی در حوزه ماشین‌آلات فرسوده افتاده است و برخی از این ماشین‌آلات با قیمت حداقلی بازسازی و وارد چرخه شده‌اند. فرجی این امر را موجب افزایش بهره‌وری در شرکت دانسته است.

۷. مقصد محصولات تولیدی این شرکت آفریقای جنوبی، ترکیه، عراق، آلمان و… بوده است. ماشین سازی در سال 98، یک قرارداد 30 میلیون دلاری صادراتی با یک شرکت سوری امضا کرد. طبق این قرارداد ماشین‌سازی تبریز طی شش سال انواع مختلف ماشین‌های ابزار سی‌ان‌سی را به صورت سی‌بی‌یو، اس‌کی‌دی و سی‌کی‌دی، به طرف قرارداد سوری تحویل می‌دهد.

۸. شرکت ماشین‌سازی تبریز در نمایشگاه اربیل عراق سال 98 حضور داشته است.

9. این شرکت با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و لزوم ضدعفونی کردن سطوح و احتمال انتقال ویروس بین افراد، تونل ضد عفونی‌کننده هوشمند را طراحی و تولید کرده است. همچنین با توجه به نیاز عمومی جامعه به این محصول، شرکت اقدام به تولید انبوه این تونل هوشمند کرده و آماده دریافت سفارشات در این زمینه است.

مرتبط با : ماشین سازی تبریز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز