درباره دیار خودرو چه می‌دانید؟

مجموعه «دیار خودرو» از سال 1383 برای تولید خودرو وانت و سواری مجوز گرفت. پیش از این، دیار خودرو برای بهره‌برداری تولید قطعات پرسی بدنه خودرو از سازمان صنایع و معادن استان اصفهان مجوز دریافت کرده بود. کارخانه دیار خودرو در شهرستان گلپایگان در زمینی به مساحت 14 هکتار قرار دارد. هدف این شرکت ارتقا سطح فناوری خودرو کشور و ایجاد تنوع در سبد خرید خودرویی ایرانیان اعلام شده است.

در ادامه کاماپرس 8 نکته از این مجموعه را که برای فعالان صنعت خودروسازی و حمل و نقل مفید است، منتشر می‌کند؛

1. در حال حاضر محمدتقی خانلو به عنوان مدیرعامل شرکت دیار خودرو انتخاب شده و ریاست هیئت مدیره‌اش نیز بر عهده مهدی صفری است.

2. این شرکت در سال 1386 توانست پروانه بهره‌ برداری تولید وانت بار خود را به صورت سی.کا.دی- قطعات کاملا منفصل خودرویی- از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند.

3. محصولات شرکت دیار خودرو در چهار گروه شاسی بلند، سواری، مینی ون و خودروهای سازمانی- آتش‌نشانی و آمبولانس- قرار می‌گیرد.

آریاک سفر

4. مبنی بر توافق شرکت سازه‌های خودرو دیار و شرکت گریت وال موتور- اولین تولیدکننده خودرو پیکاپ در چین-، امتیاز تولید وانت با نام تجاری وینگل به صورت تک کابین و دو کابین سه و پنج به این شرکت واگذار شد و مقرر شد تا 50 هزار دستگاه از این محصولات توسط شرکت مذکور به صورت سالیانه تولید و روانه بازار شود.

5. این شرکت اولین خودرو برقی خود را با نام سابرینا برقی ارائه داد. محصول ذکر شده با موتور 20 کیلو واتی و امکانات متنوع به عنوان یک خودرو کامل شهری معرفی شد.

6. «نیرو خودرو آسیا» از شرکت‌های زیرمجموعه دیار خودرو محسوب می‌شود. شرکت‌های همکار این مجموعه موسسه اعتباری کوثر، بایک- مجموعه فعال در واردات و صادرات فناوری، اتومبیل و محصولات برقی- و گریت وال- یکی از کارخانه‌های تولید خودرو در چین- هستند.

7. این مجموعه در سال 1394، مدرسه مهارت سازه‌های خودرو دیار را راه‌ اندازی کرد.

8. دیار خودرو به دلیل مشکلات تحریم‌ها و مسائل ارزی با کاهش و توقف تولید مواجه شد، اما در مهرماه امسال اعلام شد که این مجموعه با ترخیص محموله اولیه برای تولید یک خودرو و گرفتن تاییدیه‌های لازم، بار دیگر به تولید انبوه خواهد رسید

مرتبط با : دیار خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز