درآمد بادآورده ژاپن از شکوفه های گیلاس

شکوفه درخت گیلاس که ژاپنی‌ها آن را «ساکورا» می‌نامند از دیرباز در فرهنگ این کشور نقش مهمی داشته است. ساکورا به‌عنوان گل ملی ژاپن نیز شناخته می‌شود. جایگاه مهم آن در ادبیات این کشور باعث جلب توجه ملت‌های دیگر نیز شده است و درآمد چند میلیارد دلاری را برای ژاپن به وجود آورده است.

به گزارش کاماپرس، هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار میلیون‌ها نفر برای قدم زدن زیر درختان شکوفه گیلاس ژاپنی لحظه شماری می‌کنند. حتی هواشناسان، زمان احتمالی شکوفایی را در سراسر شهرهای این کشور را اعلام می‌کنند. شهرهایی که هر بار پذیرای توریست‌های زیادی از جای جای دنیا هستند. آن‌ها با انتشار عکس‌های رویایی خود در اینستاگرام ناخواسته باعث شکوفایی صنعت گردشگری ژاپن می‌شوند.

تماشای شکوفه‌های گیلاس که ژاپنی‌ها آن را «هانامی» می‌نامند، یک سنت چند صد ساله محسوب می‌شود.

شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار مخربی بر روی صنعت گردشگری کشورهای مختلف از جمله ژاپن داشت. با این حال، طبق برآوردها سنت هانامی، در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۷ میلیارد دلار ثروت باد آورده برای این کشور به همراه خواهد داشت.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

در این دوره از سال، اقامتگاه‌ها و کسب و کارها نیز شروع به استفاده از تم ساکورا می‌کنند. به‌عنوان مثال استارباکس آیتم «لاته ساکورا» را به منوی خود اضافه می‌کند.

از طرفی، با وجود حجم استقبال گردشگران فشار بر روی هواشناسان بیشتر می‌شود. چرا که کوچک‌ترین خطا باعث بازتاب واکنش‌های منفی زیادی از سوی مردم محلی و گردشگران خواهد شد.

در سال ۲۰۰۷ یکی از شرکت‌های هواشناسی، به دنبال پیش‌بینی اشتباه خود مجبور به عذرخواهی عمومی و توقف فعالیت‌های خود شد.

به دلیل تغییرات آب و هوایی غیرمنتظره، اوج شکوفایی امسال که «مانکای» نیز نامیده می‌شود از اواخر مارس به ۱۴ مارس تغییر پیدا کرد.

دوره مانکای بسیار کوتاه است، بنابراین شرکت‌های فعلی باید تمام جوانب را درنظر بگیرند. مخصوصا که کوچک‌ترین تغییر دما بر زمان گلدهی تأثیر می‌گذارد.

در حال حاضر هواشناس مستقل «هیروکی ایتو» و‌ «انجمن آب و هوای ژاپن» از سرسخت‌ترین رقبای یکدیگر در این عرصه به شمار می‌روند.

پیش‌بینی دقیق تاثیر به سزایی در بهبود تبلیغات و چهره مثبت شرکت‌های هواشناسی دارد. بیشتر این شرکت‌ها از طریق پیش‌بینی شکوفایی درآمدی ندارند و فقط برای تبلیغات، اضطراب این کار را به جان می‌خرند.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز