داج ؛ از خودروهای گازسوز تا ماشین های برقی

لست سکند

برادران داج کار خود را با ساخت دوچرخه در ویندزر کانادا آغاز کردند؛ یکی از آن‌ها، به خاطر ساخت بلبرینگ دوچرخه مقاوم نسبت به گرد و خاک، کیفیت دوچرخه‌ها را بهبود بخشید. سپس داج توانست به تولید انبوه نخستین خودروی آمریکایی شرکت فورد کمک کند؛ حال شرکت داج به سمت ساخت اولین خودروی تمام الکتریک خود گام برمی‌دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تکنولوژی و تازه‌های بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سال 1900 بود که شرکت خودروسازی برادران فرانسیس داج و هوراس داج تاسیس شد. این شرکت در سال‌های آغازین خود، قطعات مختلف خود را برای شرکت‌هایی چون فورد تولید می‌کرد. اما 14 سال بعد از تاسیس، نخستین خودروی خود را با یک موتور چهار سیلندر، روانه بازار کرد.

در حال حاضر، این خودروساز آمریکایی انواع خودرو را تولید می‌کند اما به تولید خودروهای عضلانی کلاسیکش با موتور وی8 و قیمت ارزان، معروف است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

در میانه‌های تیر سال جاری، 8 جولای 2021 بود که شرکت دوج اعلام کرد که در سال 2024 یک خودروی برقی ارائه می‌دهد. بر اساس این خبر، شرکت استلانتیس به عنوان یک شرکت مادر، استراتژی این خودروی الکتریکی را دنبال می‌کند.

به تازگی، اعلام شده که این شرکت، به جای واردات قطعات حیاتی برای ساخت یک خودروی الکتریکی، یک کارخانه باتری جدید با ظرفیت تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت در میشیگان می‌سازد. هدفش هم این است که در سه ماهه دوم تجاری سال 2022 به پیشرفت برسد و اوایل سال 2024 تولید باتری را آغاز کند؛ یعنی دقیقا همان سالی که دوج ماشین عضلانی تمام الکتریکی خود را عرضه می‌کند!

اما نکته جالب اینکه برای دیدن یک دوج الکتریکی نباید تا 2024 منتظر بمانیم.

طرح اولیه خودروی برقی دوج در 2022

تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج، در مصاحبه‌ای با اتوموتیو نیوز، گفت: برنامه‌های الکتریکی این برند در سه ماهه چهارم سال 2021 به طور رسمی اعلام می‌شود و کانسپتی از این خودرو، به عنوان یک طرح اولیه در سال 2022 رونمایی خواهد شد.

به گفته کونیسکیس، دوج قصد دارد درباره محصولات الکتریکی خود کاملا شفاف عمل کند؛ از این رو زودتر اطلاعیه‌هایی را منتشر می‌کند تا به طرفداران فعلی‌اش زمان بدهد خود را برای رویارویی با محصولات تازه این شرکت آماده کنند؛ در عین حال مشتریانی که قبلاً هرگز به فکر دوج نبوده‌اند نیز، جذب محصولات آینده آن شده‌اند.

مدیرعامل داج درباره سیاست‌های تبلیغاتی این برند می‌گوید: امیدواریم گروه دیگری از مصرف کنندگان را جذب کنیم و بتوانیم مشتریان امروزمان را هم حفظ کنیم. این مسئله برای ما بسیار مهم است و دقیقا به همین خاطر می‌خواهیم طرح اولیه خودروی خود را سال آینده عرضه کنیم و برنامه‌های آینده شرکت را برای مردم به طور کامل و دقیق توضیح دهیم.

داج فعلا ساخت خودروهای گازسوز را ادامه می‌دهد

خبر خوب این است که دوج حداقل برای مدت کوتاهی به عرضه خودروهای گازسوز در کنار محصولات الکتریکی جدید خود ادامه خواهد داد. کونیسکیس این موضوع را در مصاحبه ای دیگر تایید کرده است: پلتفرم جدید در سال 2024 عرضه می‌شود. ما نگفتیم که خودروهای فعلی در سال 2024 از بین می‌روند. اما ممکن است کمی همپوشانی در فعالیت‌های شرکت پیش بیاید؛ به هر حال قرار است فعلا تا چند سال، خودروهای کلاسیک و برقی را همزمان تولید کنیم.

این نشان می‌دهد که می‌توانیم شاهد ادامه فروش چلنجر و چارجری باشیم که می‌شناسیم و دوست داریم در کنار مدل‌های جدید برقی و کاملاً الکتریکی فروخته شوند.

مرتبط با : دوج
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز