خطر فاسد شدن ۲۰۰ هزار تن برنج وارداتی

با اینکه خطر فاسد شدن ۲۰۰ هزار تن برنج وارداتی را تهدید می کند، اما هنوز مجوز ترخیص برنجها صادر نشده است.
به گزارش کاماپرس، ۲۰۰ هزار تن برنج وارداتی اگر تا چند روز دیگر از گمرک ترخیص نشوند، فاسد می شوند. این در حالی است که قیمت برنج وارداتی و داخلی افزایش زیادی داشته و تزریق این مقدار برنج به بازار می تواند کمی قیمتها را تلطیف کند. با این حال معاون فنی گمرک اعلام کرده تاکنون کد رهگیری بانک برای این حجم از برنج صادر نشده است و گمرک بدون ارائه کد رهگیری بانک امکان صدور مجوز ترخیص برنج‌ها را ندارد.

پس از اعلام فسادپذیری هزاران تن برنج در بنادر و در حالی که اذهان عمومی خواهان پاسخگویی دستگاه‌های مربوطه از جمله گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) و بانک مرکزی شده بودند، فعلا گمرک نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به موانع پیش روی ترخیص بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج رسوبی می گوید:« عدم ترخیص این برنج‌ها مربوط به ممنوعیت فصلی نیست، چراکه پیش از شروع ممنوعیت فصلی از ابتدای شهریورماه امسال این کالاها به گمرک اظهار شده بود و فقط به دلیل عدم ارائه کد رهگیری بانک، امکان ترخیص نداشت. این در حالی است که گمرک طی چندین بار مکاتبه، فهرست کالاهای رسوبی از جمله برنج را به وزارت صمت و معاونت بازرگانی داخلی آن وزارتخانه اعلام کرده و آن مرجع نیز جهت تخصیص و تامین ارز لیست را به بانک مرکزی ارائه کرده است.»

آریاک سفر

کد رهگیری صادر نشود برنج ترخیص نمی شود

معاون فنی گمرک با بیان اینکه ترخیص هر کالایی از جمله همین برنج‌های رسوبی مشروط به اخذ مجوزهای قانونی و ارائه کد رهگیری بانک است، به ایسنا می گوید:« با توجه به اینکه تاکنون کد رهگیری بانک در رابطه با برنج صادر نشده گمرک نیز امکان ترخیص کالا را نداشته است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز