خرید بیمه شخص ثالث آنلاین به مانع خورد

خرید بیمه شخص ثالث آنلاین
ژیوار

خرید بیمه شخص ثالث آنلاین در سال های اخیر رونق فراوانی پیدا کرده اما بیمه مرکزی در بخشنامه اخیر خود بازار این کسب وکار را با محدودیت جدی روبرو کرده است.

به گزارش کاماپرس، بیمه مرکزی اخیرا با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد در صورت ادامه همکاری شرکت های بیمه یا نمایندگان آنها با کارگزاری های برخط غیرمجاز یعنی همان کسب‌وکارهایی که به استارتاپ‌های بیمه ای مشهور شده اند، از واگذاری کد یکتا به آنها جلوگیری کرده و با نمایندگان متخلف برخورد خواهد کرد.

عدم دریافت کد یکتا به منزله محرومیت از صدور بیمه نامه های مختلف ازجمله بیمه شخص ثالث بوده و بیمه مرکزی اعلام کرد در صورت مشاهده لوگو و نام شرکت های بیمه در سایت های و کانالهای استارتاپ‌های بیم ‌ای فاقد مجوز،بیمه نامه های صادره این شرکت ها تأیید نخواهد شد.

بیمیتو ، ازکی، بیمه بازار مجوز ندارند

بنا به اعلام روزنامه هفت صبح این بخشنامه قال قضیه را هم کنده و با معرفی ۱۷ استارتاپ مورد تأیید بیمه مرکزی(۹ شرکت فعال و ۸ شرکت در مرحله ثبت و اخذ پروانه) تکلیف مجازها را روشن کرده تا معلوم شود هرکسی در لیست نیست غیرمجاز است و کد یکتا شامل حالش نمی شود.

دریان سفر امید

نکته جالب توجه این که در این لیست خبری از استارتاپ‌هایی چون بیمیتو، ازکی، بیمه بازار و دیگر کسب وکارهای شناخته شده این سال‌های فضای آنلاین نیست. به‌نظر می‌رسد که این کسب وکارها هنوز نتوانسته‌اند مجوزهای موردنظر بیمه مرکزی را بگیرند و اگر بگیرند هم گویا مستقیما نمی توانند بیمه فروشی کنند.

بعد از این اقدام بیمه مرکزی، هفت شرکت بیمه همکاری خود را با برخی پلت فرمهای فروش بیمه متوقف کردند تا فعالیتشان از حالت تعلیق خارج شود. برای مثال اپلیکیشن آپ بخش فروش بیمه خود را متوقف کرده است. بیمه مرکزی علاوه بر این به شرکت های باقی مانده فرصت محدودی داده که همکاری خود را قطع کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز