خریداران طلای آب شده مراقب متقلبان باشند!

درحالیکه درخواست برای خرید مصنوعات طلا بسیار كاهش یافته و تقریبا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد، مردم به دنبال این هستند كه با خرید طلای آب‌ شده، ضمن حفظ سرمایه‌های خود، آن را افزایش دهند.

به گزارش کاماپرس؛ در حالیکه در روزهای اخیر نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرده و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۷۰۰ هزار تومان فراتر رفته، بد نیست بدانید که جو روانی و نوسانات بازار، بخشی از سرمایه‌های سرگردان مردم را به سمت خرید طلای خام هدایت کرده است. کارشناسان می‌گویند، یكی از دلایل عمده گرایش به سمت طلای آب‌شده این است كه مردم هزینه كمتری بابت طلای آب‌شده پرداخت می‌كنند اما در عین حال نمی‌دانند كه هزینه خرید طلای آب‌شده و ضرر و زیان آن به علت مقدار و حجم زیادش بسیار بالاست.

35درصد تقاضا برای طلای آب شده

«ابراهیم محمدولی» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه در نوسانات اخیر بازار طلا و سکه عواملی مانند قیمت دلار، اونس جهانی و معاملات گواهی سکه در بورس کالا نقش داشته‌اند به ایرنا گفته است: خریداران در این روزها کمتر به دنبال مصنوعات طلا بود و بیشتر در پی آب‌شده می روند.

محمدولی با انتقاد از فروش طلای آب‌شده، گفته است: طلای آب‌شده باید در کارگاه های ساخت طلا، گردش داشته باشد و فروش آن به افراد عادی برای سرمایه گذاری درست نیست .به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، اکنون حدود پنج تا ۱۰ درصد تقاضای بازار طلا مربوط به مصنوعات و ۳۵ درصد نیز به طلای آب‌شده تعلق دارد و بقیه نیز به خرید سکه اختصاص دارد.

آریاک سفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با هشدار به خریداران طلای آب‌ شده گفت: افراد ناآشنا نباید وارد خرید طلای آب‌شده شوند، زیرا امکان دارد فریب بخورند و سرمایه آنها با خطر مواجه شود.

به گفته او برخی افراد کلاهبردار اقدام به تخلف در فروش طلای آب‌ شده می‌کنند که باعث زیان خریداران می‌شود، زیرا افراد کم اطلاع قادر به این سوءاستفاده ها نیستند.محمدولی خاطر نشان کرد: اگر در بخش مصنوعات طلا، تخلف رخ دهد، قابل رصد است، اما طلای آب‌شده به سختی قابل پیگیری است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز