خریداران خانه قدرت چانه زنی پیدا کردند

خرید و فروش خانه در دو ماه گذشته به اندازه ای کاهش پیدا کرده است که حالا خریداران قیمت تعیین می کنند و فروشنده ها حتی به صورت قسطی هم حاضر به فروش خانه خود هستند.

به گزارش کاماپرس، فروشنده ها و دلالان از ضرر بیشتر می ترسند، از اینکه مسکن مجدد قیمتش کاهش یابد و بیش از این متضرر شوند.

بر اساس آمارها معاملات مسکن در یک ماه اخیر در تهران حدود 50 درصد کاهش داشته است، بازار مسکن همزمان با سرد شدن هوا و انتخابات یاست جمهوری آمریکا وارد رکود شد و قیمت ها رو به کاهش حرکت کرد.

به عبارتی توقف رشد قیمت و همچنین احتمال ادامه روند کاهشی قیمت مسکن فروشنده ها را مجبور به فروش به قیمت درخواستی خریداران کرده است.

کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن

آریاک سفر

براساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال جاری به ۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه ۱۳۹۹، معادل ۱۰ درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به ۱.۸ درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

علت گرانی مسکن فقط گرانی مصالح نبوده است

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد بودیم که قیمت مسکن به صورت هیجانی افزایش چشمگیری پیدا کرد که بخشی از این روند افزایشی، تحت تأثیر فضا و جو روانی حاکم بر جامعه بود گفت: این تغییرات نشان می دهد که بخشی از گرانی مسکن به خاطر مسائل مرتبط با گرانی مصالح و افزایش نرخ ارز نبوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط فعلی شاهد کاهش تدریجی حباب قیمتی در بازار مسکن هستیم، افزود: در شرایط کنونی حجم معاملات مسکن کاهش چشمگیری داشته است، به نظر می رسد که خریداران و فروشندگان ایستاده اند تا ببیند که شرایط بازار مسکن به چه سمتی رفته و دولت و مجلس چه اقداماتی برای بهبود وضعیت انجام می دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز