خانه های جهش مسکن ؛ گران تر از قیمت بازار

آمارها نشان می‌دهند خانه‌هایی که در حال حاضر قیمتی معادل 250 تا 500 میلیون تومان دارند، بعد از واگذاری در طرح جهش مسکن، برای متقاضیان 900 میلیون تومان تمام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، مستاجران تهرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام انجام دهند، می‌توانند از وامی معادل 450 میلیون تومان استفاده کنند.

در این باره معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: ابن تسهیلات 450 میلیون تومانی، 50 تا 60 درصد هزینه واحدها را برای دهک های متوسط در بر می‌گیرد و 40-50 درصد باقی‌مانده را متقاضیان باید به صورت نقدی بپردازند.

مهم‌ترین اخبار امروز:

آریاک سفر

وام مسکن دولتی 450 میلیون تومان است که اگر متقاضی آن را دریافت کند، باید 450 میلیون تومان نیز آورده نقدی داشته باشند و قسط این وام حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان خواهد بود؛ زیرا سود این وام 18 درصد با بازپرداخت 240 ماهه است. با این حساب یک مسکن دولتی برای متقاضیان حدود 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برآور می‌شود. در صورتی که یک واحد مسکونی در شهرهای پرند و پاکدشت با توجه به متراژ از 260 تا 450 میلیون تومان است.

مدیران وزارت راه اعلام کردند واحدهای جهش مسکن 75 متری است؛ هم‌اکنون یک واحد 76 متری در مناطق مذکور حدود 295 میلیون تومان قیمت دارند. ضمن اینکه با 450 میلیون تومان می‌توان واحدی دوخوابه و 85 متری در شهر پاکدشت خرید.

گفتنی است معاون وزیر راه از تسهیلات 80 درصدی برای دهک‌های اول تا سوم خبر داده است؛ یعنی متقاضیان باید 20 درصد ارزش خانه را به صورت آورده نقدی پرداخت کنند.

همان‌طور که گفته شد به نظر می‌رسد این خانه‌ها برای افراد دهک اول تا سوم مناسب باشد، زیرا 80 درصد ارزش سهام را پوشش می‌دهد و اقساط برای این دهک ارزان‌تر از دهک‌های دیگر محاسبه می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز