خانه رایگان و ارزان شهرداری ها به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرحی در این کمیسیون خبر داده که بر اساس آن شهرداری‌ها موظف به ساخت خانه به قیمت مناسب و ارائه آنها با اجاره ارزان به خانواده‌های کم‌درآمد می‌شوند و بخشی از این خانه‌ها نیز به صورت خیریه و رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، ساخت واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده پائین توسط شهرداری ها و عرضه آنها به اقشار آسیب پذیر و کم‌درآمد در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی مرسوم است و این روش به عنوان راهکاری برای کمک به این اقشار در جهت بهره‌مندی از خانه و سرپناه مناسب به شمار می‌آید.

در ایران نیز با توجه به تورم سرسام آور حاکم بر اقتصاد، که پیامد آن در بخش مسکن به صورت جهش شدید قیمت خانه و بالا رفتن بی‌رویه و کمرشکن اجاره‌بها خود را نشان داده است، ارائه طرح‌هایی برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و یا دست کم برداشتن فشار طاقت‌فرسای گرانی اجاره‌بها از دوش آنها ضروری به نظر می‌رسد.

به تازه‌گی طرحی در کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی و تدوین است که بر اساس آن شهرداری‌ها موظف به ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و عرضه آنها به قیمت ارزان به اقشار آسیب پذیر می‌شوند و بخشی از این خانه‌ها نیز به صورت خیریه و رایگان به نیازمندان اجاره داده می‌شود.

ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها بر اساس جمعیت هر شهر

آریاک سفر

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره توضیح داده است که هدف این طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها بر اساس جمعیت هر شهر است.

به گفته این عضو کمیسیون عمران ساخت این واحدهای مسکونی برای شهرداری‌ها ارزان‌تر از سازندگان حرفه‌ای تمام می شود  چرا که شهرداری‌ها زمین، پروانه ساخت و نیروی فنی در اختیار دارند و ساخت چنین واحدهایی به نسبت پروژهای عمرانی که دائما در حال اجرای آن هستند، مبلغ قابل توجهی نیست.

اجاره بهای ناچیز برای اقشار محروم

بنا به اعلام تسنیم وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در طرح مذکور بر اساس مکانیزمی مشخص و جمعیت هر منطقه اقدام به ساخت خانه می‌‌کنند، تصریح کرده است: به عنوان مثال شهرداری تهران موظف به ساخت پنج هزار واحد مسکونی می‌شود که تداوم این اقدام، تعداد قابل توجهی خانه در اختیار شهرداری قرار می‌دهد که می‌توانند مسکن بخش عمده از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه را با پرداخت مبلغ ناچیزی به عنوان اجاره بها تامین کنند.

خانه رایگان و به صورت خیریه برای نیازمندان

پاک فطرت افزود: این تعداد واحد مسکونی در کنار یک دیگر موجب بدست آوردن سرمایه مناسبی برای شهرداری ها شده و همچنین خانواده های آسیب پذیر را در خودش جای خواهد داد،  البته بخشی از انها به صورت خیریه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خانه رایگان و ارزان شهرداری ها به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز