شستا 1200 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های تابعه را خریداری کرد

لست سکند

هلدینگ شستا طی روزهای افت بورس به منظور حمایت از بازار سرمایه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های زیرمجموعه را خریداری کرده است و این شرکت همیشه از سهام شرکت‌های بزرگ خود حمایت می کند.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد روزهای تیره بورس روز گذشته – سه شنبه 7 مرداد – به پایان رسیده باشد و آرامش تا حدودی به بازار بازگشته است. در این میان نقش شرکت های بزرگ و شاخص ساز بازار بورس همچون شستا در بازگرداندن آرامش به بازار و جمع کردن صف فروش های هیجانی، غیرقابل انکار است.

در این راستا محمد رضوانی‌فر مدیرعامل‌شستا با تاکید بر اینکه پشتیبانی شستا از سهامداران خُرد در روزهای سخت بازار به‌دلیل ایجاد آرامش و امید به آینده بود، اظهار داشت: شستا تلاش می‌کند با رویکردی حرفه‌ای و هوشمندانه در روزهای سخت بازار، به «نقدشوندگی بازار» و جمع کردن صف‌های فروش کمک کند.

کمک شستا به برگشت بازار 

وی با اشاره به اینکه تعهد به بازارگردانی و حمایت از سهام هلدینگ‌ها و‌ شرکت‌های زیرمجموعه بهنگام و قاطع در دستور کار شستا قرار گرفت، تصریح کرد: شستا در تاریخ دوم و سوم شهریورماه حدود 1200 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را خریداری کرد؛ اقدامی که به جمع شدن صف‌های فروش و چشم‌انداز«برگشت بازار» منجر شد.

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل‎شستا در گفت و گو با دنیای اقتصاد تاکید کرد: حمایت ۱۲۰۰میلیارد تومانی از شرکت‌های زیر مجموعه در روزهای منفی بازار سرمایه توسط شستا و هلدینگ‌های تابعه، نه تنها ریسک نقدشوندگی برای دارندگان سهام آن شرکت‌ها را کاهش داد، بلکه با حفظ ارزش دارایی‌های شستا، به ایجاد اطمینان خاطر برای سهامداران حقیقی و رفتار حرفه‌ای در بازار کمک کرد.

شایان ذکر است؛ شستا، شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز