حمایت دکتر کلابز از کسب و کارهای نوپا

بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها امروزه درباره ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان آگاهی دارند. کلابی که باشگاه مشتریان خوانده می‌شود، یک پایگاه داده از مشتریان برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌کند تا آن‌ها مشتریان خود را بهتر بشناسند و بر اساس این شناخت، محصولات خود را متناسب با نیاز مشتری تولید و عرضه کنند. اما کسب و کارها چگونه می‌توانند یک باشگاه مشتریان کارآمد و امن راه‌اندازی کنند؟ چه کسی در این مسیر به آن‌ها کمک می‌کند؟

کاماپرس با محمود رویت‌پور، موسس مجموعه دکتر کلابز و رئیس هیات مدیره شرکت آفتاب تابان گفتگویی ترتیب داده است تا علاقمندان و صاحبان کسب و کارهای مختلف با این مقوله بیشتر آشنا شده و پاسخ سوالات خود را بیابند.

دکتر کلابز، ارائه‌دهنده برنامه‌های وفاداری یا همان باشگاه مشتریان از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفته تا مشاوره در سطح کشور است. این مجموعه در تلاش است تا با بررسی الگوهای موفق در پروژه باشگاه مشتریان، به کسب و کارهای متقاضی این سرویس، بهترین پیشنهادات را جهت راه‌اندازی برنامه‌های وفاداری ارائه کند.

چه شد که به فکر تاسیس دکتر کلابز افتادید؟

همه چیز از شناخت یک عارضه شروع شد، زمانی که ما تصمیم به تاسیس دکتر کلابز گرفتیم، کسب و کارهای های بسیار زیادی را شاهد بودیم که انواع برنامه‌های جذب مشتری تبلیغاتی و بازاریابی را امتحان می‌کردند. اما زمانی که به مرحله حفظ مشتری می‌رسیدند، برنامه‌ریزی برای این قسمت بسیار مهم نداشتند و همین دلیل باعث میشد که هزینه های بالایی برای کسب و کار ایجاد و میزان از دست رفت سرمایه آنها چندین برابر شود.

آریاک سفر

ما با شناسایی این خلأ و عارضه، سرویسی تحت عنوان «دکتر کلابز» به عنوان سرویس وفادارسازی مشتریان راه‌اندازی کردیم. در ابتدا، از این پلتفورم برای خدمات مشاوره ای که خودمان با کسب و کارها قرارداد داشتیم، بهره می‌بردیم تا در پروژه‌های مشاوره طرف قراداد شرکت توسعه فروش را سریع‌تر و با هزینه کمتر ایجاد و نهایت کسب و کار طرف قراداد ما از فضای فروش بهتری بهره مند شود. اما پس از مدتی تصمیم به تجاری سازی محصول و عرضه به عموم کسب و کارهای علاقمند به این حوزه پرداختیم، کسب و کارهایی که الزاماً مشتریان خدمات مشاوره ما نبوده بلکه علاقمند به دریافت زیرساختهای نرم افزاری ما  بودند و عملا جایگاه خودمان را به ارائه‌دهنده زیرساخت در بازار تغییر دادیم. اکنون بیش از ۸ سال است که در حوزه بازاریابی تبلیغات در حال فعالیت هستیم و رسالت اصلی خود را ارائه سازوکارهای وفادارسازی مشتریان به کسب و کارها با هدف کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات می‌دانیم.

در این سال‌ها چه دستاوردهای مهمی کسب کرده‌اید؟

دستاوردهای ما به چند دسته تقسیم می‌شوند. ما تا کنون توانسته‌ایم به بیش از ۷۰۰کسب و کار زیرساخت ارائه کنیم که این زیرساخت‌ها باعث بقای آن‌ کسب و کارها شده و در نهایت هزینه‌های جذب و حفظ مشتری را کاهش داده است. همچنین مجموعه ما به واسطه توسعه شبکه فروش در سطح کشور توانسته است برای بیش از 40 مشاور کسب و کار به عنوان نماینده خود در شهرهای مختلف، اشتغال‌زایی کند. در همین راستا، ما با حضور در کسب و کارها، افرادی را به عنوان راهبر سیستم های باشگاه مشتریان در کسب و کارها مستقر کرده‌ایم. در نهایت اینکه به عنوان یک فعال استارتاپی،تلاش در معرفی و بیشتر دیده شدن اکوسیستم استارتاپی کشور و استان داریم.

آینده مجموعه خود را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

در دوره کنونی ما علاوه بر تغییرات تکنولوژی و همچنین تغییرات رفتار مصرف‌کننده، با کرونا هم روبرو هستیم. پاندمی کرونا به شدت ذائقه مصرف‌کنندگان و حتی کسب و کارها را تغییر داده است. در این راستا ما تلاش کرده‌ایم انعطاف خود را بالا ببریم تا آسیب کمتری ببینیم. هدف اصلی ما در سال جاری این است که تا 3 هزار پروژه باشگاه مشتریان را در سطح کشور راه‌اندازی کنیم و به تبع آن به بیش از چند میلیون مخاطب برسیم. همچنین در تلاش هستیم تا خدمات این مجموعه را به بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کنیم.

در این روند چه چالش‌ها و موانعی پیش روی شما است؟ برنامه‌تان برای گذر از آن‌ها چیست؟

با صرف نظر از چالش‌های دولتی اعم از مالیات، تامین اجتماعی و … که بسیار هستند، کمبود منابع انسانی یکی از چالش‌هایی است که سد راه اکثر استارتاپ‌ها شده است. متاسفانه دانشگاه‌های کشور ما، بُعد مهارت‌آموزی را جدی نمی‌گیرند. همچنین اتصالی میان صنعت و دانشگاه برقرار نیست و افراد پس از فارغ التحصیلی، سردرگم می‌شوند و متاسفانه بخش بزرگی از سرمایه انسانی ما در حال خروج از کشور است.

در گام اول ما همواره تلاش می‌کنیم به فضای دانشگاه‌ها نزدیک شویم و نیروهایی را که در حال ورود به دانشگاه هستند را توانمند کنیم. پس از آن، نیروهای مستعد را شناسایی می‌کنیم و اگر احتمال می‌دهیم آن‌ها بتوانند هم‌بنیانگزار استارتاپ‌های ما باشند، در بخش بازار آن استارتاپ‌ها تسهیل‌گری می‌کنیم.

در نهایت هم فضایی ایجاد می‌کنیم که فرد بتواند در تیم ما فعالیت یا در صورت علاقه استارتاپ خودش را راه‌اندازی کند. در واقع سعی کرده‌ایم همانند یک شتابدهنده در این مسیر نقش شتابدهی ایده‌های مرتبط به اهداف اصلی شرکت را شناسایی و به این ترتیب از سرمایه‌های انسانی خلاق، جوان و با تجربه تعاملات سازنده‌ای را شکل دهیم.

مرتبط با : دکتر کلابز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز