حرکت قیمت سکه به کانال 11 میلیون تومانی سریع تر شد

سکه کم کم در حال عقب نشینی از کانال 12 میلیونی است و اکنون در مرز 12 میلیون و 85 هزار تومانی قرار دارد. این کاهش قیمتی سکه به دلیل افت نرخ اونس جهانی و کاهش قیمت دلار ادامه دار شد. هم اکنون اونس هزار و 787 دلار قیمت دارد و نسبت به دو روز گذشته 4.4 درصد کاهش نرخ داشته است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم یک میلیون و 172 هزار و 300 تومان اعلام شده که نسبت به دیروز 0.29 افت قیمت داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی طلا کیتکونیوز، انتظار تغییر قیمت طلا در آینده نزدیک وجود ندارد. زیرا احساسات در بین تحلیلگران وال استریت همراه با علاقه کم سرمایه گذاران خنثی شده است. قیمت طلا از اواسط دی ماه سال گذشته تا به حال نتوانسته در سطح قیمتی بالاتر از هزار و 830 دلار ثابت شود. آخرین امید برای صعود زیاد قیمت طلا که مربوط به نرخ رشد تورم بود هم، شکست خورد و افت نرخ این فلز گرانبها به زیر هزار و 800 دلار، پیش بینی‌های سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار طلای جهانی را نقش بر آب کرد.

آریاک سفر

افت ارزش دلار عامل اصلی ارزانی سکه است

کاهش نرخ دلار هم از افت قیمت طلا و سکه داخلی طی 24 ساعت اخیر حمایت کرد و باعث نزول بیشتر آن‌ها شد. معامله گران معتقدند در صورت نتیجه دادن مذاکرات برجام، قیمت دلار و در پی آن نرخ طلا به شدت کاهش پیدا می‌کند. به گفته بیشتر سکه بازان، همبستگی بین قیمت سکه و نرخ دلار بیشتر از طلای جهانی است. چون دیروز بلافاصله با کاهش نرخ این ارز خارجی قیمت سکه نزولی شد و کانال 12 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست داد.

تحلیلگران فنی بر این اعتقادند که اگر دلار در محدوده 27 هزار و 500 تومانی باقی بماند، قیمت سکه در همان کانال 12 میلیون تومانی می‌ایستاد. در غیر این صورت امکان بازگشت آن به کانال 11 میلیون تومانی قوت می‌گیرد.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز