10 نکته مهم که متقاضیان خودروهای برقی باید بدانند + جزییات ثبت نام

ژیوار

با انتشار اولین اطلاعیه فرآیند عرضه خودروهای برقی در سامانه اختصاصی evauto.ir، ثبت نام خودروهای برقی از یکشنبه 30 اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش کاماپرس، براساس این اطلاعیه ثبت نام خودروهای برقی از یکشنبه 30 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 5 خرداد ادامه دارد. سایر جزییات درباره خودروهای عرضه شده نیز به زودی منتشر می‌شود.

شرایط و نکات ثبت نام به شرح زیر اعلام شده است.

  1. ثبت نام از فردا یکشنبه 30 اردیبهشت آغاز شده و تا شنبه 5 خرداد ادامه دارد.
  2. در این دوره عرضه خودرو متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه‌های بعدی را انتخاب کنند.
  3. متقاضیان تا ساعت 13 چهارشنبه 2 خرداد مهلت دارند تا یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کنند.
  4. فرآیند عرضه خودروهای برقی وارداتی 3 مرحله دارد که مرحله اول شامل بلوکه کردن یک میلیارد ریال و ثبت نام در سامانه خودروهای برقی؛ مرحله دوم شامل اولویت بندی و ارسال اطلاعات متقاضی به شرکت‌های عرضه کننده خودرو برقی و مرحله سوم شامل ارسال دعوتنامه ازسوی عرضه کنندگان و عقد قرارداد با خریداران است.
  5. سایت ثبت نام نیز به نشانی evauto.ir اعلام شده است.
  6. امکان انصراف از معامله تا زمان عقد قرارداد نهایی با وارد کننده خودرو از سوی خریدار و بدون پرداخت جریمه، وجود دارد.
  7. تنها با افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه، تعهدی در ابطه با تخصیص خودرو ایجاد نمی‌شود و به میزان عرضه به تقاضاها پاسخ داده می‌شود.
  8. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل اعلامی و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان، به معنی انصراف از طرح بوده و متقاضی به طور کلی از اولویت سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌‌شود.
  9. متقاضیانی که باوجود مسدود سازی مبلغ اعلامی، ثبت نام نکنند نیز به طور کلی از اولویت سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شوند.
  10. همچنین اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرحف بر اساس ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از آخرین خودرو، تقدسی مدیر سامانه فروش خودرو با بیان اینکه برای عرضه خودروهای برقی سامانه مجزا در نظر گرفته شده گفت: قوانین ثبت نام بسیار آسان‌تر از سایر محصولات بوده و تنها با داشتن حساب وکالتی، می‌توان نسبت به خرید خودروهای صفر کیلومتر وارداتی برقی اقدام کرد.

دریان سفر امید

وی همچنین عنوان کرد که برای متقاضیان خودروهای برقی، معافیت‌ها و بخشودگی‌های متعددی در نظر گرفته شده تا در دوره استفاده از این خودروها، هزینه سربار کمتری داشته باشند. همچنین خدمات و پشتیبانی خودروهای برقی به مراتب قوی‌تر از سایر خودروهای سوخت فسیلی تنظیم شده و سطحی جدید از گارانتی و ضمانت به این مشتریان ارایه می‌شود.

گفتنی است، خودروهای برقی سامانه از جدیدترین محصولات همچون آئودی، فولکس واگن، هوندا، تویوتا، ام جی، بی وای دی، نتا، اشکودا و… خواهند بود.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز