ثروتمندترین فوتبالیست های جهان در سال 2023

ورزش فوتبال در بیش از 200 کشور دنیا رایج است و یکی از پربیننده‌ترین مسابقات تلویزیونی است. فوتبالیست‌ها جزو پردرآمدترین ورزشکارها هستند. تعدادی از فوتبالیست‌ها درآمدهای  بسیار هنگفتی دارند که باعث می‌شود در رده ثروتمندترین افراد جهان قرار بگیرند.

کاماپرس در ادامه به معرفی 10 تا از ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان می‌پردازد:

الکساندر پاتو

الکساندر پاتو فوتبالسیت حرفه‌ای برزیلی 33 ساله است که اخیرا به عنوان مهاجم تیم ام ال اس شهر اورلاندو بازی می‌کرد. این بازیکن با استعداد برزیلی برای تیم‌هایی مثل چلسی، ویارئال و آث میلان بازی کرده است. ثروت پاتو چیزی در حدود 150 میلیون دلار برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

آریاک سفر

رکورد قیمت فوتبالیست های ایرانی شکسته شد

ثروتمندترین فوتبالیست های جهان در سال 2023 (ویدیو)

رونالدو نازاریو

رونالدو نازاریو رئیس باشگاه‌های رئال وایادولید اسپانیا، صاحب باشگاه ورزشی کروزیرو و بازیکن حرفه‌ای سابق که به عنوان مهاجم برای باشگاه‌های رئال مادردید و بارسلونا بازی کرده است. رونالدو به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های دوران خود شناخته می‌شود. او در اوایل دوران کاری خود، برای شرکت نایک تبلیغات می‌کرد. ثروت او چیزی در حدود 160 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وین رونی

وین رونی فوتبالیست حرفه‌ای سابق است که به عنوان مهاجم برای باشگاه‌های لیگ برتر منچستر یونایتد، اورتون و تیم ملی انگلیس، بازی می‌کرد. این فوتبالیست 37 ساله، پردرآمدترین فوتبالیست در انگلیس است و در حال حاضر مدیریت باشگاه دی سی یونایتد را به عهده دارد. رونی با نایک، کوکاکولا و نوکیا قراردادهایی دارد. ثروت او تقریبا 170 میلیون دلار برآورد می‌شود.

زلاتان ابراهمیوویچ

زلاتان ابراهیموویچ بازیکن اهل سوئد است که به طور عمده یک از بهترین مهاجمان زمان خود شناخته می‌شود. ابراهمیوویچ به خاطر ضربات آکروباتیک، شوت‌های قدرتمند از راه دور و تکنیک عالی و کنترل توپ مشهور است. دارایی او چیزی در حدود 190 میلیون دلار است.

نیمار

نیمار فوتبالیست 31 ساله برزیلی در حال حاضر برای باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن بازی می‌کند. نیمار از 17 سالگی که مشهور شد، قردادهای اسپانسری زیادی امضا کرد. نیمار قراردادهایی با شرکت‌های نایک و پوما داشت. نیمار در فیلم‌های ترپیل اکس بازگشت زندر کیج و سریال محبوب سرقت پول ایفا نقش کرده است. دارایی این فوتبالیست چیزی در حدود 200 میلیون است.

دیوید ویلان

دیوید ویلان کار خود را در لیگ فوتبال انگلیس شروع کرد و سپس بازنشست شد تا سوپر فروشگاه‌های زنجیره‌ای باز کند. این مدافع چپ سابق در سال 1966 به یک تاجر موفق تبدیل شد و  مدتی بعد برای بلکبرن روورز و کرو الکساندرا بازی کرد. فروشگاه‌های کالا‌های ورزشی ویلان در سال 1980 به هفت فروشگاه زنجیره‌ای تبدیل شد. دارایی او در حدود 210 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

دیوید بکهام

دیوید بکهام فوتبالیست بازنشسته انگلیسی است و اولین کسی است که در چهار کشور انگلیس، اسپانیا، ایالات متحده و فرانسه قهرمان شده است. قراردادهای متعدد او را به یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران جهان تبدیل کرده است. طی قرارداد 160 میلیون دلاری مادام‌العمر با آدیداس، بخشی از ثروت خود را به دست آورد. دارایی او در حدود 450 میلیون دلار برآورد شده است.

کریستین رونالدو

کریستین رونالدو بازیکن 37 ساله پرتغالی است که در دوران حرفه‌ای خود 37 جام کسب کرده است. او دارای بیشترین تعداد بازی حرفه‌ای است. رونالدو همچنین قرارداهای حمایت مالی با اسپانسرهای زیادی دارددارای او چیزی در حدود 500 میلیون دلار است.

لیونل مسی

لیونل مسی بازیکن 35 ساله آرژانتینی است که بهترین بازیکن فوتبال در دوران فعلی شناخته می‌شود. او بیش از 795 گل در طول بازی حرفه‌ای خود ثبت کرده است. اسپانسر اصلی او آدیداس است که از سال 2016 با او قرارداد دارد. او سفیر برند جهانی ژیلت و ترکیش ایرلاینز است. دارای او چیزی در حدود 600 میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

فایق بولکیا

فایق بولکیا با دارایی 20 میلیارد دلار ثروتمندترین بازیکن فوتبال است. بولکیا عمدتا به دلیل اصل و نسبی که دارد، ثروتمند است. او پسر جفری بولکیا شاهزاده بروئنی است. عمو او حسنال بولکیا، سلطان بروئنی کشوری نفت‌خیز است. او در حال حاضر در پست هافبک برای باشگاه فوتبال چونبوری در لیگ برتر فوتبال تایلند بازی می‌کند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز