رکورد قیمت فوتبالیست های ایرانی شکسته شد

لست سکند

طی سال‌های اخیر تمامی افراد جامعه تورم را احساس کرده‌اند تا جایی که طبق پژوهش‌های مجلس درمورد لایحه بودجه 1402، تورم حداقل 40 درصدی در کشور باقی می‌ماند. ورزش قهرمانی نیز از این تورم کشور مستثنی نبوده و رقم‌ها عجیب و افزایشی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت‌ها در کشور سبب شده تا برخی اوقات دستمزد یک بازیکن به قدری باشد که طی چند سال گذشته با آن می‌شد قراردادی با دو تیم مدعی قهرمانی بست!

روزنامه‌ای به تازگی از پیشنهاد یک باشگاه لیگ برتر به علیرضا بیرانوند خبر داده که این پیشنهاد با مبلغ 100 میلیارد تومان برای دو سال بوده است. مشخص نیست این خبر صحیح است یا خیر اما این پیشنهاد را می‌توان نخستین عدد 12 رقمی بازیکن فوتبال در ایران دانست.

دستمزدهای بازیکنان در کشور روندی افزایشی پیدا کرده‌ تا جایی که طبق اخبار منتشر شده، یک باشگاه صنعتی به یک مربی برای سه فصل 30 یا 40 میلیارد تومان پیشنهاد داده که البته پس از مدتی تکذیب شد.

راز آسمان پایتخت

اما این روند نشان می‌دهد که باید به شنیدن قیمت‌های نجومی عادت کرد. چندماه گذشته علیرضا بیرانوند به پرسپولیس برگشت و طبق برخی ادعاها رقم قرارداد وی 12 میلیارد تومان برای هر فصل است و احتمال دارد 6 میلیارد تومان نیز بابت پاداش و آپشن به آن اضافه شود! صحت این خبر همچنان مشخص نیست اما به سبب آنکه آستانه تحمل جامعه بالا رفته، کسی از شنیدن این قیمت‌ها تعجب نخواهد کرد.

براساس گزارش منتشر شده در دنیای اقتصاد، مربیان و بازیکنان نیز این رقم‌ها را عجیب نمی‌دانند و برخی گفته‌اند باحقوق یک فصل حتی نمی‌توانند آپارتمانی نقلی در تهران خریداری کنند. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که معضل اصلی جامعه کاهش ارزش پول بوده و تا این مشکل حل نشود، این تورم کاهشی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کشف حجاب یک ورزشکار زن ایرانی

آپارتمان های نقلی در تهران متری چند؟ + ارزان ترین مناطق

گفتنی است برخی فوتبالیست‌ها حتی می‌توانند در خارج از کشور درآمد خوبی کسب کنند. اگر بازیکنی پیشنهاد از باشگاه درجه 2 در یک لیگ درجه 2 اروپایی داشته باشد و به وی 300 هزار دلار پرداخت شود این مبلغ حدود 12 میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز