ثبات قیمت دلار و دیگر ارزهای پرمخاطب بازار در روز جاری ۳۰ آبان

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل تغییری نداشت و در همان محدوده 35 هزار و 200 تومانی معامله شد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.25 درصد بالاتر رفت و به مرز 31 هزار و 980 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشاهدات میدانی این روزها نشان می‌دهد که معامله گران تمایل چندانی به خرید و فروش ارز ندارند. برخی از فعالان بر این باورند در صورتی که نرخ دلار از مرز 35 هزار و 200 تومانی عبور کند، احتمالا اندکی بازیگران افزایشی فعال‌تر شوند و کمی وضعیت معاملات ارزی بهبود پیدا کند. این روزها قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز به شدت بالا رفته و اختلاف چندانی با قیمت این ارز در بازار تهران ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

براساس آخرین اخبار، قیمت دلار در بازار هرات به مرز 34 هزار تومانی رسیده بوده و نرخ این ارز در بازار سلیمانیه عراق هم در محدوده 35 هزار و 100 تومانی قرار داشت.

آریاک سفر

راهکار بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار و بازار ارز

به نظر برخی از کارشناسان و فعالان ارزی، بانک مرکزی به دنبال راهی برای کاهش التهاب بازار و جمع کردن نقدینگی و سرمایه سرگردان مردم است. در همین راستا هم ابزار فروش اوراق ارزی را پیشنهاد داده است که در قبال ریال در دست مردم، دلار در سال آینده به آن‌ها تحویل داده خواهد شد. البته به نظر گروهی از فعالان، این ابزار در کوتاه مدت کارساز بوده و باعث کنترل قیمت دلار می‌شود.

امروز نرخ پوند و یورو به تبعیت از نرخ دلار تغییری نداشت. قیمت پوند در روز جاری همان 41 هزار و 873 تومان باقی ماند. نرخ یورو نیز بدون تغییری نسبت به روز گذشته در همان محدوده 36 هزار و 354 دلاری خرید و فروش شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز