نوسان بازار ارز و رشد قیمت دلار ادامه پیدا کرد / قیمت روز 28 آبان

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز پیش 150 تومان رشد پیدا کرد و به مرز 35 هزار و 150 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 21 تومان بیشتر شد و در محدوده 30 هزار و 621 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر برخی فعالان و معامله گران قیمت دلار طی روزهای آخر هفته گذشته به دلیل ترس از افزایش عرضه کاهش پیدا کرد. در واقع در موقعیت‌های حساس سیاسی و اقتصادی، بازارساز میزان عرضه را به اندازه قابل توجهی بالا می‌برد تا مانع از رشد بیش از اندازه قیمت دلار شود. به نظر برخی فعالان ارزی، با توجه به رشد مداوم قیمت دلار و اخبار منتشر شده سیاسی و اقتصادی هفته گذشته، برخی معامله گران در موقعیت فروش قرار گرفتند تا ضرر نداشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی دلایل رشد قیمت دلار در روز جاری

با این حال امروز نرخ دلار صعودی شد. برخی فعالان معتقدند رشد قیمت دلار در بازار آزاد امروز به افزایش نرخ این ارز در بازارهای هرات و سلیمانیه برمی‌گردد. در صورتی که رشد قیمت دلار بازارهای همسایه ادامه داشته باشد، تداوم افزایش قیمت این ارز در بازار تهران دور از انتظار نخواهد بود.

آریاک سفر

علاوه بر این موضوع، پنج شنبه هفته گذشته تحریم‌های جدیدی از جانب غرب علیه ایران وضع شد که بار دیگر اهرمی برای رشد دوباره قیمت دلار در روز جاری شد.

امروز نرخ پوند با دلار همگام شد اما قیمت یورو کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به پنج شنبه گذشته 0.18 درصد بالا رفت و به مرز 41 هزار و 487 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دو روز پیش 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 36 هزار و 18 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز