تیبا و کوییک با چه قیمتهایی در عراق فروخته می‌شوند؟

شایعات زیادی درباره فروش محصولات سایپا با قیمت ارزان تر از ایران، در کشور عراق شنیده می‌شود، اما تصاویر و تیزر تبلیغاتی محصولات سایپا در عراق، ثابت می‌کند این شایعات واقعیت ندارد.

به گزارش کاماپرس، عراقی ها به خودروهای سایپا علاقه زیادی دارند، به غیر از ساینا که چند سالی است به این کشور همسایه صادر می شود، پراید، کوییک و تیبا هم در بازار خودرو عراق مشتریان بسیاری دارد.

با اینکه عراق یکی از بازار های خوب برای صادرات و ارز آوری برای ایران و البته سود بیشتر برای شرکت خودروسازی سایپاست، اما شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود که از فروش محصولات این شرکت با قیمتهای نازل در این کشور حکایت می کرد. اما در روزهای اخیر تصاویر و تیزر تبلیغاتی از خودروهای موجود در بازار عراق در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد این شایعات حقیقت ندارد. با بررسی این آگهی‌ها می‌توان قیمت فروش محصولات سایپا را در بازار کشور عراق محاسبه و با قیمت این محصولات در بازار ایران مقایسه کرد.

با توجه به اختلاف بسیار زیاد ارزش پول ملی در برابر دلار، طبیعی است که فروش محصولات تولید داخل در سایرکشورها می‌تواند ارز آوری و سود قابل توجهی به شرکت‌های خودروساز داخلی برساند. اما این خودروها که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارند با چه قیمتهایی در عراق فروخته می شوند؟

ساینا اتوماتیک، ۹۵۰۰ دلار

راز آسمان پایتخت

قیمت ساینا اتوماتیک در بازار عراق حدود  ۹۵۰۰ دلار است قیمت این خودرو در بازار عراق به تومان حدود ۲۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. ساینا اتوماتیک مدل ۹۷ در ایران حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پراید ۱۳۱ ،‌۶۸۰۰ دلار

پراید ۱۳۱ با قیمت ۶۸۰۰ دلار دربازار خودرو عراق فروخته می شود.
قیمت این خودرو در بازار عراق به تومان حدود ۱۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این خودرو در بازار ایران با قیمت ۱۰۸ تا ۱۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

تیبا صندوقدار، ۶۷۰۰ دلار

تیبا صندوقدار در عراق از پراید ارزان تر است. این خودرو در این کشور با قیمت ۶۷۰۰ دلار فروخته می شود که محاسبه آن به تومان حدود ۱۶۴ میلیون تومان است.
این خودرو در بازار ایران حدود ۱۲۹ میلیون تومان قیمت دارد.

کوییک، ۸۰۰۰ هزار دلار

قیمت کوییک در بازار عراق حدود ۸ هزار دلار است که با محاسبه آن به تومان حدود ۱۹۶ میلیون تومان می شود. مدل ۱۴۰۰ این خودرو در بازار ایران با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان فروخته می شود.
لازم به ذکر است دلار در زمان نگارش این گزارش حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تیبا و کوییک با چه قیمتهایی در عراق فروخته می‌شوند؟

  1. Abbas گفته:

    اون ارزونی رو که گفتن از یه دیدگاه دیگه هستش میمون ، کسی که اونجا به دلار در میاره ، همون پراید۷۰۰۰ دلاری پسنداز یکسال طرف هم نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز