تولیدکننده آیفون ماهواره خود را به فضا فرستاد

ژیوار

دو نمونه اولیه از ماهواره‌های مدار پایین زمین ساخت شرکت فاکسکان به فضا رفتند.

به گزارش کاماپرس، نمونه‌های اولیه بروی موشک اسپیس ایکس و از پایگاه نیروی فضایی واندربرگ در جنوب کالیفرنیا به فضا ارسال شدند. فاکسکان؛ تولیدکننده تایوانی محصولات الکترونیک؛ با این اقدام می‌خواهد ثابت کند که فناوری ماهواره‌ای لازم برای بهره‌برداری از تقاضای روبه‌رشد ارتباطات از فضا را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

از آنجاکه اسپیس ایکس بیش از 5 هزار ماهواره  LEO برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود تولید و به فضا پرتاب کرده، فاکسکان نیز انتظار دارد که ماهواره‌هایی را برای مشتریان شرکتی و دولتی بسازد.

دریان سفر امید

نمونه‌های اولیه که با همکاری دانشگاه ملی تایوان ساخته شده‌، به اندازه یک کوله پشتی بوده و هریک ۹ کیلو  وزن دارد. این ماهواره‌ها حامل دوربین‌، دستگاه‌های ارتباطی و تجهیزات دیگر بوده و به گونه‌ای طراحی شده که هر ۹۶ دقیقه یک بار و در ارتفاع ۵۲۰ کیلومتری به دور زمین می‌چرخد.

به گزارش بلومبرگ و به نقل از ایسنا، یانگ لیو رئیس فاکسکان از زمان قبول مسئولیت، به دنبال راه‌هایی برای توسعه کسب و کار شرکت بوده و در این راستا بر وسایل نقلیه برقی، سلامت دیجیتال، روباتیک، فناوری‌های هوش مصنوعی و ماهواره‌های ارتباطی تمرکز داشته است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز