تنوع در ارائه خدمات شرط رقابت است

تهویه صنعتی

شاید تا به حال فکر می کردید که دستگاه تصفیه هوا تکنولوژی جدیدی می باشد ولی این تفکر اشتباه می باشد، تاریخچه دستگاه تصفیه هوا به حدود ۲۰۰ سال پیش بر می گردد. با شروع انقلاب صنعتی و گسترش مشکلات تنفسی مبنی بر آلودگی صنعتی و پس از آن وقوع جنگ جهانی دوم، مهندسین بر آن شدند تا با اختراع فناوری هایی خاص، روش هایی برای تصفیه هوا ایجاد کنند.
به گزارش کاماپرس، در اغلب سوله ها و ساختمان های صنعتی برای فرآیندهای ساخت و نیز حفظ شرایط محیطی مناسب مقادیر زیادی انرژی مصرف می شود. با استفاده از عایق های حرارتی، سیستم مناسب تهویه، انرژی خورشیدی و بازیافت حرارت و برودت می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. علاوه بر تامین نیازهای اساسی تولید و نگهداری مواد و محصولات، شرایط محیطی باید برای کارکنان مضر نباشد، خستگی آن ها را به حداقل رسانده و آسایش آنان را تامین کند. واحد مهندسی و مشاوره مبتکران گلدیران، به عنوان شاخه فروش تجاری این شرکت، فعالیت خود را از سال ۸۱ با نام شرکت تهویه گلدیران آغاز کرد. مشتریان مبتکران گلدیران را مشاوران، سازنده‌ها و پیمانکاران در حوزه ساختمان تشکیل می‌دهند و تهویه مطبوع صنعتی و نمایشگرهای تجاری دو گروه محصولی شاخص هستند که توسط این واحد از گلدیران ارائه می‌شود. محصول این تیم در اختیار شرکت‌های خریدار قرار گرفته و خدمات نظارت و نصب و اجرا نیز توسط این واحد انجام می‌شود. علاوه بر آن ارائه نقشه‌های کانال‌کشی‌ و لوله‌کشی‌، اجرا و همچنین خدمات پس از فروش برای تمام مشتریان از جمله خدمات مبتکران گلدیران است؛ به عبارتی محاسبه اینکه چه کالایی متناسب با فضا و اقلیم موجود موردنیاز است، توسط این تیم انجام می‌گیرد و خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارائه می‌شود.

مبتکران در حال حاضر 79 نیرو در مجموعه خود به صورت تمام‌وقت دارد که 45 درصد این افراد را مهندسان تشکیل می‌دهند. این شرکت حدود 470 پروژه را اجرا کرده و قرارداد اجرای آن را بر عهده گرفته است و در نظر دارد تا پایان امسال رکورد 600 پروژه را ثبت کند. مدیرعامل «مبتکران گلدیران» با اشاره به اینکه گلدیران به دلیل توانمندی‌هایی که ال‌جی در این حوزه داشته است وارد عرصه فعالیت شده، می‎گوید: تهویه در ایران یک نیاز محسوب می‌شود زیرا ایران کشور گرمسیری است و ارائه این خدمات به خصوص در حوزه پروژه‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پروژه‌هایی از جنس کمپلکس مانند مجتمع‌های پر واحد یا مراکز خرید و بیمارستان‌ها که در نوع خود پروژه‌هایی بزرگ و مهم محسوب می‌شوند در دستور کار این شرکت قرار دارند که همگی تخصص‌های خاص خود را می‌طلبد. به گفته مهدی لطفی، این تجربه باعث شد گلدیران به این نتیجه برسد که باید خدمات نوینی را در این حوزه ارائه کند و خدمات پس از فروش و مشاوره قبل از فروش در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. در حوزه مشاوره قبل از فروش به عنوان مثال می‌توان گفت برخی از خدمات این شرکت منجر به فروش محصول نمی‌شود و جنبه مشاوره‌ای برای سازندگان دارد.

تنوع در محصولات مبتکران گلدیران
به گفته لطفی تهویه صنعتی در ایران عمر 50 ساله دارد و از الزامات ساختمان‌سازی محسوب می‌شود؛ محصولات این واحد نیز از گریدهای انرژی متفاوتی تشکیل شده است. قاعدتا کالاهایی که در گریدهای تعریف شده قرار دارند و مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند در دستور کار این شرکت است، اما به گفته لطفی این امر به تنهایی کافی نیست زیرا سازنده نیز باید طوری سازه خود را بسازد که نگهدارنده انرژی بوده و از هدررفت آن جلوگیری کند؛ با این حال مبتکران در حوزه فعالیت خود از کالاهایی استفاده می‌کند که میزان مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی-آر-اف، یکی از محصولات گروه‌های‌ کالایی این شرکت و محصولی فوق‌العاده و «های‌تک» محسوب می‌شود. چیلرهای هوایی از دیگر محصولات محسوب می‌شوند. داکت اسپلیت، هواسازها و فن‌کویل‌ها گروه‌های کالایی دیگر این شرکت را شامل می‌شوند که بسته به نوع تکنولوژی مربوطه، امکانات متفاوتی دارند. به گفته لطفی،

آریاک سفر

فرصت در رکود است
کسب‌وکار مبتکران به بخش ساختمان مرتبط است و هر اتفاقی در این حوزه، فعالیت مبتکران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال لطفی معتقد است هر موضوعی حتی رکود در بخش ساخت و ساز باز هم فرصت‌هایی را برای مبتکران ایجاد می‌کند. بنابراین ما با دقت و وسواس بیشتری روی بخش‌های مختلف این صنعت تمرکز می‌کنیم و پایه‌های قدرت خود را روی افزایش گارانتی محصولات و تعمیر و نگهداری آنها می‌گذاریم؛ به سراغ مشتریان سابق خود رفته و محصولات خود را بازرسی کرده و هر نوع اصطکاک را در این محصولات بررسی می‌کنیم تا عمر محصولاتی را نیز که قبلا ارائه کرد‌ه‌ایم افزایش دهیم. به گفته لطفی، این شرکت فعالیت دیگری تحت عنوان تلویزیون تجاری که تولید تلویزیون‌های نامتعارف است را در اختیار دارد؛ تلویزیون صنعتی که طول عمری بسیار بالاتر از خانگی داشته و قابلیت استفاده در مکان‌های نامتعارف مانند آشپرخانه‌های صنعتی یا هتل‌ها یا مراکز تجاری را دارد. ایجاد اتصال بین تلویزیون‌ها تحت عنوان ویدئووال که کاربری‌هایی مانند تبلیغات، اتاق‌های مانیتورینگ، اتصال به دوربین‌های امنیتی، قابلیت استفاده برای کارهای خلاقانه دیگر و… را دارد از دیگر فواید این نوع تلویزیون‌ها است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : گلدیران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز