تلگرام؛ مرجعی ناامن برای دانلود و نصب اپلیکیشن!

تلگرام، این اپلیکیشن روسی خوش خط و خال، محبوب‌ترین اپلیکیشن در ایران است که حتی باوجود فیلترینگ، کاربران فضای مجازی همچنان به آن اعتماد دارند. یکی از دلایل محبوبیتش امکانات گسترده‌ای است که برای دانلود و آپلود اطلاعات و برنامه‌های مختلف دارد. فضای ابری اختصاصی تلگرام به این ویژگی قدرت بیشتری بخشیده است؛ اما نباید فراموش کرد که شاید دانلود هر دیتایی اعم از موسیقی، عکس و ویدئو از تلگرام تقریبا بی‌خطر باشد اما دانلود اپلیکیشن خطرات خاص خود را خواهد داشت!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن‌آوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مسلما می‌دانید که تلگرام یک پیام‌رسان موفق است نه یک مرجع دانلود اپلیکیشن؛ پس منطقی است که برای دانلود اپلیکیشن به سراغ مراجع معتبر و اپ استور امن برویم تا یک پیام‌رسان! اما برای اطمینان خاطر، در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم که چرا نباید از تلگرام اپلیکیشن دانلود کرد؟

دانلود اپ از تلگرام و بی‌بهره ماندن از به‌روزرسانی‌ها

آپدیت یک اپلیکیشن، تنها شامل تغییرات ظاهری نمی‎شود، طی فرآیند آپدیت باگ‌های یک اپ مرتفع می‌شوند؛ مثلا سرعت اجرای آن بیشتر می‌شود و با نسخه‌های جدیدتر اندروید سازگاری پیدا می‌کند. اما دانلود اپ از پیام‌رسانی مانند تلگرام، در فرآیند آپدیت اختلال ایجاد می‌کند. چراکه اپلیکیشن‌های دانلودشده از تلگرام عمدتا، رسمی نیستند و تبعا برای نسخه غیررسمی آپدیتی منتشر نمی‌شود. علاوه بر آن پیام‌رسان هیچ هشداری درباره آپدیت نمی‌دهد؛ در حالی که مراجع معتبر دانلود اپ همچون مایکت، مرتب نسخه‌های به‌روز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

دسترسی‌های اپ در تلگرام چک نمی‌شود

آریاک سفر

پربازدیدترین اخبار مرتبط:

امن بودن اپلیکیشن از اولویت‌های کاربران برای نصب آن است. یکی از فاکتورهای تعیین امنیت یک اپلیکیشن، مجوزهایی است که برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی، می‌خواهد. مثلا یک اپلیکیشن ضبط صدا، اجازه می‌گیرد برای اینکه به میکروفون گوشی دسترسی داشته باشد، اما دسترسی وقتی غیرمجاز می‌شود که برای مثال یک اپ بازی، بخواهد به شماره تلفن‌ها دسترسی پیدا کند. استورهای معتبر امنیت اپلیکیشن‌ها را از این لحاظ در نظر می‌گیرند، حتی استورهای معتبری چون مایکت، بخشی دارند که کاربران بتوانند مجوزهای نامربوط یک اپلیکیشن را گزارش دهند و عیب آن برطرف شود. اما تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها این امکان را ندارند و اگر اپلیکیشنی دسترسی غیرمجاز از کاربران بخواهد، آن‌ها هرگز متوجه نخواهند شد و به سادگی مورد خطر و سوءاستفاده هکرها قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین دلیل نصب نکردن برنامه از تلگرام

دو دلیلی که در فوق گفته شد، هرکدام به صورت غیر مستقیم به از دست رفتن امنیت گوشی و اطلاعات کاربران، مربوط بودند؛ پس امنیت اصلی‌ترین دلیلی است برای اینکه توصیه می‌شود اپلیکیشن‌ها از پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام دانلود نشوند.

اما اگر برنامه آپدیت شود، حتی اگر دسترسی غیر مجاز نخواهد، ممکن است هنگام پرداخت‌های درون برنامه‌ای از کاربران اطلاعات حساب‌شان را بخواهد و ناگهان تمام حساب بانکی‌شان را خالی کند! پس احتیاط شرط عقل است! یا حتی ممکن است دسترسی به گالری بخواهد و به ناگاه تمام عکس‌های شخصی و خانوادگی کاربران در اینترنت منتشر شوند و دیگر هیچکس پاسخگو نیست چراکه برنامه از مرجع معتبری دانلود نشده است.

اما کاربران نگران نباشند! راه‌های ساده‌تر و امن‌تری هم برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مورد نظرشان وجود دارد، فقط نباید بی‌گدار به آب زد! با کمی جستجو و تحقیق، به اپ استورهای معتبری همچون مایکت می‌رسیم، که حتی اگر برنامه‌ای را موجود نداشته باشند می‌توان به آن‌ها پیشنهاد داد و ظرف چند ساعت، آن را در دسترس داشت.

مایکت، مرجعی امن برای دانلود اپلیکیشن

سایت و اپلیکیشن مایکت یک مجموع معتبر برای دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و همچنین به روزرسانی و ارتقای آن‌ها است. کاربران با استفاده از خدمات مایکت می‌توانند به راحتی و با امنیت تضمین شده برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنند. این برنامه به روزترین نسخه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و جالب اینکه دانلود از آن با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‌شود. مایکت با پشتیبانی کامل و 24 ساعته می‌تواند تبدیل به همراهی همیشگی برای کاربران گوشی‌های هوشمند شود و خیال آن‌ها را از امنیت بالای برنامه و چک کردن دسترسی‌ها راحت کند.

در پایان اینکه، تا زمانی که اپ استورهای مستقل و مرجعی برای دانلود اپلیکیشن وجود دارند چرا باید به پیام‌رسان‌ها مراجعه کرد که هیچ پیشینه‌ای از یک اپلیکیشن در آن‌ها وجود ندارد و در صورت به دردسرافتادن با استفاده از آن‌ها هم هیچکس پاسخگو نیست؟ فقط کافی است برنامه مایکت را نصب کنیم تا هر اپلیکیشنی با هر کاربری‌ای بخواهیم را بتوانیم در آن پیدا کنیم و برای همیشه خیالمان از بابت دسترسی‌هایی که می‌خواهد و هم به روزرسانی‌های آن راحت باشد.

مرتبط با : مایکت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز