تقسیم فضای خانه با 6 ایده کاربردی، شیک و ساده

ژیوار

با گسترش آپارتمان‌نشینی، تمایل به استفاده از فضاهای باز و وقت‌گذرانی در آنها بیشتر شده است؛ با این وجود، فضا‌های اختصاصی در خانه و محل کار همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.

به گزارش کاماپرس، افرادی که در خانه‌هایی با فضای بزرگ زندگی می‌کنند یا در محل کار یکسره مشغول فعالیت هستند، بیشتر به اهمیت فضاهای اختصاصی واقف هستند. راه‌های زیادی برای تقسیم فضاهای بزرگ در خانه و محل کار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ماس وال یا همان دیوار خزه‌ای، فرش و نظایر آن اشاره کرد.

در این گزارش، شش ایده کاربردی برای تقسیم فضای خانه به بخش‌های اختصاصی  و کاربرد ماس وال معرفی شده است.

بهترین راهکار برای تقسیم فضای خانه

برخی تصور می‌کنند که برای تقسیم فضاهای مختلف حتما باید دیوار یا مرز مشخصی وجود داشته باشد؛ در حالی که برای تقسیم محیط‌ نیازی به دیوارچینی و مسائل این چنینی نیست. گاهی با پهن کردن یک فرش یا حتی آویزان کردن ریسه‌ها یا کاربرد ماس وال می‌توان تقسیم‌بندی فضا را به راحتی انجام داد. در ادامه چند ایده برای تقسیم فضای خانه ارائه شده است.

مبلمان

افرادی که در محیط بسیار بزرگ کار می‌کنند یا اتاق نشیمن دلبازی دارند، می‌توانند با انتخاب مبلمان مناسب و قرار دادن آن‌ها در چنین فضایی، تا حد امکان فضاهای اختصاصی برای خود ایجاد کنند. البته برای انجام این کار، مبلمان باید به درستی در فضای مرکزی اتاق نشیمن یا محل کار، چیده و از شلوغ شدن این مکان‌ها پرهیز شود.

دریان سفر امید

تقسیم فضای خانه - کاماپرس

نورپردازی

نورپردازی نیز به تقسیم‌بندی فضا تا حد زیادی کمک می‌کند. معمولا لوسترها و چراغ‌های آویز، بخش بزرگی از اتاق‌های نشیمن و فضاهای بزرگ محل کار را روشن می‌کنند و در تقسیم‌بندی این مکان‌ها موثر هستند. به عنوان مثال، به منظور تفکیک محل غذاخوری از دیگر قسمت‌های اتاق نشیمن می‌توان با نصب یک لوستر بزرگ در بالای میز ناهارخوری، این بخش را به خوبی از دیگر نقاط اتاق متمایز کرد.

فرش

استفاده از فرش نیز برای تفکیک یک اتاق نشیمن بزرگ یا فضای گسترده محل کار مناسب است. افراد با به‌کارگیری فرش‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون، این امکان را دارند که محدوده خاصی از اتاق را از دیگر بخش‌های آن متمایز کنند و مکان اختصاصی را در نشیمن یا محیط‌های بزرگ کاری به وجود آورند.

قفسه کتاب

استفاده از قفسه کتاب، دیگر گزینه مناسب برای تفکیک و تقسیم‌بندی فضاهای بزرگ است. این روش برای محل کار نیز بسیار کاربردی است، زیرا به نوعی یک دیوار موقت محسوب می‌شود و از طرفی به راحتی امکان دسترسی به کتاب‌ها را فراهم می‌کند. این قفسه‌ها معمولا فقط برای نگهداری کتاب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و برخی از استفاده کنندگان در به‌کارگیری آن خلاقیت به خرج می‌دهند و در آن، وسایل دکوری زیبا می‌چینند تا نهایت استفاده را از این بخش‌ها ببرند.

تقسیم فضای خانه - کاماپرس

پارتیشن

گزینه دیگر برای تقسیم‌بندی فضاها، استفاده از پارتیشن یا جداکننده است که گزینه موقتی نیز محسوب می‌شود. این محصولات امکان سفارشی سازی دارند. البته انواع مختلف آماده آن در بازار موجود است که تنوع زیادی هم دارند. این محصولات نه تنها به تفکیک فضای اتاق، بلکه به زیباتر شدن آن نیز کمک می‌کنند.

ماس وال

استفاده از ماس وال یا دیوار خزه‌ای زنده نیز یک گزینه جدید و کاربردی برای تفکیک فضای اتاق است. ماس وال، راهی منحصر به فرد برای زیبا کردن طبیعی فضای داخلی محیط‌های بزرگ و تفکیک بندی آن‌ها است. این دیوارها تاسیسات عمودی خلاقانه‌ای هستند که با استفاده از خزه‌های مختلف ساخته می‌شوند. این مدل محصولات برخلاف باغ‌های سنتی نیازی به خاک ندارند و از مزایای منحصر به فردی مانند تصفیه هوای طبیعی نیز برخوردارند. با این دیوارها به راحتی امکان تفکیک فضاهای بزرگ وجود دارد.

ماس وال - کاماپرس

بهترین درگاه ایرانی برای خرید ماس وال

افرادی که به استفاده از این نوع دیوارها برای تفکیک فضاهای بزرگ تمایل دارند، بهتر است از یک مرجع مناسب برای انتخاب و خرید آن کمک بگیرند.

بست ماس، یکی از درگاه‌های تخصصی در زمینه فروش خزه، گیاهان تثبیت شده و انواع خزه‌ها و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران است که از مهرماه سال 1395 به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تاکنون توانسته انواع ماس وال و خزه‌های مناسب را به بازار عرضه کند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز