تقاضا از شورای عالی کار برای بازنگری در حقوق کارگران

بالا رفتن قیمت ارز و تورم باعث کوچکتر شدن سفره کارگران شده است. به همین دلیل فعالان حقوق کارگری از شورای عالی کار تقاضا دارند در حقوق کارگران بازنگری شود.

به گزارش کاماپرس، به گفته فعالان کارگری بالا رفتن قیمت ارز و افزایش نرخ تورم باعث افزایش هزینه ها ی کارگران شده تا جایی که بیشترین زیان از نوسان نرخ ارز و تلاطم بازارهای داخلی گریبان جامعه کارگری را می گیرد. در همین ارتباط فتح الله بیات یک مقام کارگری با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز بر سفره کارگران از شورای عالی کار خواست تا برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری به موضوع دستمزد ورود کند.

او در این باره به ایسنا می گوید:« بهترین راهی که می تواند هزینه های زندگی کارگران را در این شرایط جبران کند، ثبات قیمتها و تعادل در عرضه و تقاضای بازار است. اگر قیمتها تثبیت شود و به ثبات اقتصادی برسیم بخش اعظمی از هزینه های زندگی خانوارهای کارگری کاهش می یابد. خیلی از کارگران نتوانستند از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شوند یا بیمه بیکاری این ایام را دریافت کنند.»
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است تقویت بازار کار مستلزم حفظ امنیت شغلی کارگران است.

آریاک سفر

او در ادامه می گوید:« قراردادهای موقت کار امنیت شغلی کارگران را از بین برده و این امر باعث شده تا هیچ کارگری نتواند برای زندگی و آینده خود برنامه ریزی کند. از دست دادن شغل در شرایط کرونا نیز این روزها به یکی از دغدغه های کارگران تبدیل شده است، از این رو در شرایط اقتصادی حاضر باید از کارگاهها و کارخانه ها حمایت کنیم و جلوی بیکار شدن کارگران و خانه نشینی آنها را بگیریم. متاسفانه بالا و پایین شدن ارز، معیشت و سفره کارگران را نشانه رفته و بیشترین زیان از نوسان نرخ ارز و تلاطم بازارهای داخلی را جامعه کارگری متحمل می شود به همین دلیل در شرایطی که حقوق کارگران فقط یکبار در سال افزایش می یابد لازم است شورای عالی کار به طور جدی به این مساله ورود کند و حفظ قدرت خرید کارگران را در دستور کار قرار دهد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز