تقاضای طلا در سطح جهانی افزایش پیدا کرد

امروز تا ساعت 13:45، قیمت هر گرم طلای 18 عیار معادل یک میلیون و 27 هزار و 200 تومان بوده و نسبت به روز گذشته 0/8 درصد رشد کرد.

به گزارش کاماپرس، هر مثقال طلای 18 عیار با 8 هزار و 300 تومان افزایش در مقایسه با دیروز، به سطح قیمتی 4 میلیون و 449 هزار تومانی رسید. هر گرم طلای 24 عیار نیز امروز معادل یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان قیمت داشت. نرخ سکه امامی هم 10 میلیون و 270 هزار تومان اعلام شده که نسبت به سی‌ام خردادماه 55 هزار تومان افزایش پیدا کرد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب در پله‌های قیمتی 5 میلیون و 470 هزار تومانی و 3 میلیون و 540 هزار تومانی قرار گرفتند.

گزارش‌های دریافتی از بازار جهانی طلا نیز نشان می‌دهند که در پایان هفته گذشته و پس از بیانیه فدرال رزرو قیمت جهانی این فلز گرانبها با سقوط شدیدی مواجه شد. ارزان شدن یکباره قیمت طلا، باعث افزایش تقاضا برای خرید طلا شده و قیمت آن را افزایش داد.

آریاک سفر

عامل دیگری که باعث بالا رفتن قیمت جهانی طلا شده، افت سود اوراق قرضه آمریکا است. بالا رفتن سود اوراق قرضه باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه سودده می‌شود. در حال حاضر قیمت جهانی طلا با افزایش 11/3 درصدی نسبت به دو روز قبل، به سطح قیمتی هزار و 775 دلار رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز