تفاوت پست پیشتاز و پست سفارشی چیست؟

ژیوار

در دنیای آنلاین امروز، پیگیری مرسولات پستی یکی از دغدغه‌های خریداران و فروشنگان فروشگاه‌های مجازی محسوب می‌شود. افرادی که مراجعه زیادی به دفاتر پستی جهت ارسال مرسوله دارند، به خوبی می‌دانند که شرکت‌های پستی روش‌های متنوعی را برای انواع مختلف مرسوله‌ به متقاضیان ارائه می‌دهند. زمان تحویل بسته برای برخی افراد بسیار اهمیت دارد و برای برخی دیگر ارزش بالای مرسوله و بیمه کردن آن مهم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در هر صورت، اداره‌های پستی سعی دارند تا خدماتی را به مشتریان ارائه دهند که آن‌ها به راحتی بتوانند تصمیم‌گیری نمایند. پست پیشتاز و پست سفارشی یکی از پرکاربردترین این خدمات است. تفاوت این دو روش و نحوه پیگیری مرسولات پستی در پست پیشتاز و سفارشی به چه صورت است؟

پست پیشتاز ؛ ارسال سریع

به گزارش کاماپرس، مرسولاتی که توسط شرکت‌های پستی ارسال می‌شوند از لحاظ نحوه ارسال، زمان تحویل، حداکثر وزن بسته و هزینه ارسال متفاوت است. در روش پیشتاز با توجه به مقدار مسافت میان فرستنده و گیرنده، زمان تحویل بسته بین 24 تا 72 ساعت متغیر است.

پست پیشتاز یا EMS سریع‌ترین روش پستی است که در دفاتر پستی انجام می‌شود؛ بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام عملیات پستی صورت می‌گیرد. خدمات مربوط به پست پیشتاز برای پست‌های خارجی نیز به مشتریان ارائه می‌شود. بر اساس قوانین، حداکثر وزن مجاز برای ارساله بسته از طریق پست پیشتاز 25 کیلوگرم است. کلیه بسته‌های پست پیشتاز به روش هوایی به مقصد منتقل می‌شوند و ميزان تعرفه‌ تعيين شده براي آن، بسته به وزن كالاي ارسالي است.

دریان سفر امید

 

پست سفارشی ؛ مقرون به صرفه برای بسته‌های سنگین

یکی از تفاوت‌های اصلی میان پست پیشتاز و سفارشی، مدت زمان تحویل در این دو روش است. بسته‌هایی که با روش سفارشی ارسال می‌شوند، حدود یک هفته زمان لازم دارد تا به مقصد برسد. البته این روش برای کسانی که قصد دارد بسته‌هایی با وزن بالا ارسال کنند بسیار به صرفه‌تر است.

حداکثر وزن مرسوله پستی در روش سفارشی 40 کیلوگرم است. به علاوه، روش ارسال در پست سفارشی به صورت زمینی است. میزان هزینه ارسال مرسوله به روش سفارشی بر اساس تعرفه‌ای که اداره پست برای وزن‌های مختلف در نظر گرفته است محاسبه می‌شود. با این حال، هزینه ارسال در این روش تقریباً نصف هزینه ارسال با پست پیشتاز است.

بنابراین، اگر وزن مرسوله یا تعداد بسته‌ها زیاد باشد، بهترین روش ارسال آن از طریق پست سفارشی است.

تجربه خدمات درب به درب و پیگیری مرسولات پستی

پستکس، اولین هاب پستی ایران است که تمامی خدمات خود را به صورت درب به درب به مشتریان ارائه می‌دهد.

مشتریان پستکس بلافاصله پس از ثبت سفارش بارکد پستی را دریافت می‌کنند. با استفاده از این بارکد، پیگیری مرسوله پستی در هر لحظه به راحتی توسط مشتری انجام می‌شود. یکی از خدمات ارزنده این شرکت، امکان محاسبه هزینه پستی به صورت آنلاین است. مشتریان می‌توانند با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن پستکس، با وارد کردن مشخصات مربوط به بسته و انتخاب روش مورد نظر از هزینه ارسال بسته مطلع شده و به صورت آنلاین ثبت سفارش کنند.

خدمات پستکس تنها به پست پیشتاز و سفارشی محدود نمی‌شود. امکان استفاده از پیک درون شهری، حمل و نقل سنگین، پست خارجی، پست سرد، سابکس، شاپکس و… تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط پستکس به مشتریان است. لازم به ذکر است که خدمات این شرکت از طریق اپلیکیشن‌های هایپرجت و آچاره نیز قابل استفاده است.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز