تعویض تاچ ال سی دی چگونه انجام می‌شود؟

لست سکند

تعویض تاچ ال سی دی گوشی مسئله‌ای است که افراد زیادی با آن برخورد داشته‌اند. این اتفاق ممکن است به علت برخورد ضربه شدید با ال‌سی‌دی رخ دهد و گوشی را بلااستفاده کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تکنولوژی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تاچ ال سی دی ممکن است به علت رسیدن رطوبت به گوشی، نصب تاچ فیک، مشکلات نرم‌افزاری و پاره شدن فلت تاچ دچار آسیب شود. این قطعه از موبایل به علت ضربه‌پذیر بودن، دچار مشکلات متعددی می‌شود. به همین دلیل ال‌سی‌دی یکی از پرکاربردترین قطعات در حوزه تعمیرات موبایل است. خوشبختانه تعویض تاچ ال سی دی را می‌توان به آسانی انجام داد و گوشی را به حالت اولیه خود بازگرداند.

تاچ ال سی دی چیست؟

تاچ به لایه‌ای می‌گویند که بین گلس و ال سی دی قرار دارد. این لایه نازک و شفاف به فشار و ضربه حساس است. تاچ دستورات لمسی را به برد منتقل می‌کند تا واکنش لازم صورت بگیرد. بنابراین ارتباطی با صفحه نمایش ندارد. تاچ تنها بر روی دستگاه قرار گرفته است تا مختصات را به پردازشگر منتقل کند. در واقع CPU دستگاه است که تصمیم می‌گیرد با توجه به نقطه لمس شده، چه واکنشی نشان دهد.

ال سی دی به مجموعه‌ای گفته می‌شود که زیر شیشه صفحه نمایش قرار دارد. ال‌سی‌دی با الگوهای خاصی قرار گرفته است و محتوای گوشی را مانند تصویر و رنگ‌ها را نمایش می‌دهد. این قطعه از چند قسمت تشکیل شده است و در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. ال‌سی‌دی روکاری بهترین مدل برای موبایل و تبلت است و معمولا گران‌تر از بقیه مدل‌هاست.

راز آسمان پایتخت

تعویض تاچ ال سی دی چه مراحلی دارد؟

در این مقاله ما به طور کلی مراحل تعویض تاچ ال سی دی رو برای شما شرح میدیم و بهتره به این نکته توجه داشته باشید که تعویض تاچ ال سی دی بسیار کار حساسی بوده و بهتره برای جلوگیری از هزینه های اضافی و صرفه جویی در زمان به تعمیرگاه های موبایل مراجعه کنید تا بدونه هیچ ریسکی گوشیتون دوباره به حالت اولش برگرده. در ابتدای کار لازم است بدانید چسبی که به وسیله آن صفحه نمایش نصب شده است، بسیار محکم بوده و باید با احتیاط جدا شود. البته اگر نمایشگر شکسته باشد، نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت.

گام اول

قبل از شروع کار تلفن باید خاموش شود. هم‌چنین بهتر است در صورت امکان، باتری را قبل از جداسازی تخلیه کرد؛ زیرا اگر باتری در طول تعمیر بیش از حد گرم شود یا آسیب ببیند، خطر جدی دستگاه را تهدید کرده و به آن آسیبی جبران ناپذیر وارد می‌کند. لازم به ذکر است در صورتی که صفحه نمایش ترک خورده باشد، باید به طور کامل با نوار چسب پوشانده شود تا خرده‌های شیشه جابجا نشوند و دست آسیب نبیند.

گام دوم

در مرحله دوم باید محیط صفحه نمایش گرم شود تا چسب آن نرم شده و صفحه نمایش جدا شود. برای این کار می‌توان از صفحه داغ یا پد حرارتی استفاده کرد. باید گوشی رو به پایین قرار داده شود و به مدت حداقل 15 دقیقه در دمای 85 درجه سانتیگراد گرما ببیند. باید توجه داشت که این گرما باید کنترل شده باشد؛ ورگرنه به صفحه نمایش آسیب می‌رساند. همچنین بهتر است از دستکش‌های ضد الکتریسیته ساکن در برابر حرارت استفاده شود.

گام سوم

در این مرحله باید مجموعه پنل نمایشگر و شیشه پوشش از شاسی گوشی جدا شود. سپس در حالی که تلفن هنوز داغ است، یک ساکشن کاپ یا ساکشن پد روی نیمه بالایی نمایشگر قرار داده شود. سپس به آرامی به سمت پایین فشار داده شود تا دستگیره و مکنده به طور ایمن روی سطح نمایشگر بسته شود. البته اگر صفحه نمایش به شدت ترک خورده باشد، ممکن است ساکشن کاپ به آن نچسبد.

گام چهارم

در مرحله چهارم از تعویض تعویض تاچ ال سی دی ، باید دسته مکنده کشیده شود تا فاصله کمی بین لبه بالایی نمایشگر و محفظه تیتانیومی باز شود. فقط یک شکاف بسیار جزئی نیاز است تا کار پیش برود؛ اما این کار ممکن است به نیروی زیادی نیاز داشته باشد. اگر در باز کردن مشکلی ایجاد شد، می‌توان حرارت بیشتری اعمال و مجددا امتحان کرد.

گام پنجم

یک تیغه یا ابزار نازک باید در بریدگی دوربین در بالای نمایشگر قرار داده شود. اگر با ابزار به ال سی دی ضربه وارد شود، آسیب می‌بیند. به کمک ساکشن کاپ و تیغه ابزار باید شکاف بالای نمایشگر باز شود. این کار باید تا جایی انجام شود که بتوان در طرف دیگر صفحه نمایش نیز یک تیغه دیگر قرار داد.

گام ششم

در این مرحله باید یک اسپادگر هالبرد با فاصله بیش از 1 میلی‌متر زیر نمایشگر قرار داده شود. در ادامه باید چسب در تمام لبه بالایی برش بخورد. باید توجه داشت که قاب اطراف پنل ال سی دی کمی بیش از 1 میلی‌متر عمق دارد. بنابراین اگر ابزار عمیق وارد شود، صفحه نمایش آسیب می‌بیند.

گام هفتم

چسب در گوشه‌های بالا و پایین هر دو طرف نمایشگر باز شود؛ اما لبه پایینی همچنان متصل باقی بماند. به هیچ وجه ابزار بیش از یک میلی‌متر وارد گوشی نشود. سپس ساکشن کاپ با دقت کشیده شده تا لبه بالایی نمایشگر از شاسی دور شود. در ادامه گیره ساکشن کاپ با دقت باز شود تا با آزاد شدن مکش، ساکشن کاپ را بتوان برداشت.

گام هشتم

صفحه نمایش تا حدود 90 درجه باز شود. باید آن‌را به گونه‌ای محکم نگه داشت که در حین کار حرکت نکند. سپس با دقت زیر کابل نمایشگر حرکت داده شود تا چسبی که آن را روی محافظ فلزی زیر آن محکم می‌کند، جدا شود. می‌توان برای سهولت کار از کمی حرارت استفاده کرد.

مرحله نهم

از اسپاجر هالبرد برای جدا کردن چسب باقی‌مانده در لبه پایینی گوشی استفاده شود. در این مرحله می‌توان نمایشگر را کاملا جدا کرد. باید توجه داشت که قبل از نصب نمایشگر جدید، تمام آثار چسب قدیمی به خوبی پاک شود.

انتهای پیام

مرتبط با : تعمیرات موبایل سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز