تسلا ؛ همچنان ارزشمندترین خودروساز جهان

لست سکند

تسلا با ارزش 808 میلیارد دلار، ارزش تمامی برندهای مزدا، فورد، فراری، هوندا، تویوتا، بی ام و، دایملر، سوبارو، هیوندای، جنرال موتورز و فولکس واگن را در بر می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از نیویورک تایمز، این 11 کمپانی معتبر، جمعا ارزشی برابر با 807 میلیارد دلار و حتی کمتر از تسلا دارند. همانطور که صنعت خودروسازی، به سمت خودروهای هیبریدی و برقی می‌رود، برندهای تولیدکننده این خودروها نیز سهم بیشتری از بازار را در اختیارشان می‌گیرند. فعلا تسلا، ثروتمندترین خودروساز جهان است.

پیکان انتقادها به سمت تسلا

باوجود اینکه تسلا اعلام کرده است خاموشی‌های نوبتی، شلوغی بنادر و کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا بر توانایی تولید کارخانه‌ها با حداکثر سرعت، تاثیر گذاشته است و با وجود اینکه هنوز هم درباره ایمنی سیستم اتوپایلوت و همچنین تولید خودروها و کامیون‌های برقی مورد بازخواست قرار می‌گیرد، پیش‌بینی می‌کند که فروشش در عرض چند سال آینده حدود 50 درصد رشد خواهد داشت، همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف‌کنندگان هنوز هم به تسلا اعتماد می‌کنند.

ویدیوهای پربازدید و مرتبط را ببینید:

برای مثال، به گزارش نیویورک تایمز، اداره ایمنی ترافیک آمریکا از رویکرد سهل‌انگارانه برای تنظیم فناوری‌های جدیدی مانند اتوپایلوت انتقاد کرده است و همچنین به تازگی، مری کامینگز، متخصص فناوری اتوپایلوت به یک پست عالی ایمنی در آژانس فدرال دولت بایدن منصوب شد و احتمال می‌رود، تسلا دقیق‌تر و موشکافانه‌تر بررسی شود.

راز آسمان پایتخت

کامینگز از اتوپایلوت یا رانندگی خودکار انتقاد کرده است، او می‌گوید این سیستم به رانندگان را به طور موثر در نظر نمی‌گیرد و از توجه آن‌ها به جاده مطمئن نخواهد شد.

ایلان ماسک، مدیر تسلا، در توییتی در پاسخ به کامینگز گفت: خانم کامینگز بسیار مغرضانه در برابر تسلا رفتار می‌کند.

اما به نظر نمی‌رسد باز هم تسلا نسبت به رقبا مشتریان زیادی را از دست بدهد. فورد موتور شروع به فروش یک وسیله نقلیه برقی جدید کرده است، اما فروش آن مطابق استانداردهای مدل Y است زیرا کمبود جهانی تراشه‌های رایانه‌ای، تولید اکثر تولیدکنندگان خودرو را مختل کرده است.

ریویان هم، به عنوان استارتاپی که رقیب احتمالی تسلا محسوب می‌شود، تولید وانت برقی را آغاز کرده است، اما تا کنون تنها تعداد کمی از آن را به مشتریان تحویل داده است.

پورشه، خودروساز آلمانی متعلق به گروه فولکس واگن، با خودروی اسپرت برقی تایکان خود در برابر تسلا وارد عمل شده است. در سه فصل اول امسال، پورشه بیش از 28 هزار دستگاه تایکان فروخته است که قیمت آن از 82 هزار دلار شروع می شود ، تقریباً به اندازه هزینه‌ای که تسلا مدل S یا مدل X دارد. در مقایسه، تسلا 13 هزار خودرو S و X فروخت.

تسلا همچنین اعلام کرده است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال مدل Y را در کارخانه‌های نزدیک برلین و آستینِ تگزاس تولید کند.

مرتبط با : تسلا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز