ترایونیتی؛ دریچه‌ای به سوی دنیای مجازی

در سراسر دنیا زندگی مردم به نوعی خدمات رایانه‌ای مانند شبیه سازی وابستگی دارد. امروزه خدمات شبیه سازی در عرصه پزشکی، داروسازی، شهر سازی و مواردی از این قیبیل کاربرد بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. همچنین یکی از این خدمات که در جهان رونق زیادی پیدا کرده، واقعیت مجازی یا وی آر نام دارد.

وی آر محیطی‌ست که کامپیوتری شکل گرفته و از لحاظ ابعاد تصویری و صدا شباهت زیادی به دنیای واقعی دارد. از مجموعه‌های فعال این حوزه در داخل کشور، ترا یونیتی است. این شرکت در اینوتکس امسال، محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش خواهد گذاشت.

کاماپرس در ادامه به روند شکل‌گیری این مجموعه و فعالیت‌هایش می‌پردازد تا فعالان و علاقمندان به این حوزه بیشتر با ترا یونیتی آشنا شوند.

پیشینه ترا یونیتی

راز آسمان پایتخت

شروع به کار تیم بنیانگذاران شرکت ترا یونیتی از سال 2012 در همکاری با پروژه گوگل اِرس بوده است که در نهایت در سال 2020 به صورت رسمی شرکت ترا یونیتی را در کانادا ثبت و شروع به کار کرد. این شرکت در طی این مدت، با مدیریت علی شکری، موفق به جذب بیش از 4 هزار مشتری از کشورهای مختلف شده که همه آنها از خارج ایران بوده‌اند.

محصول جدید و هدف گذاری ترا یونیتی

ترا یونیتی همچون سال گذشته، در دهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس نیز حضور خواهد داشت و قصد دارد از محصول جدید خود در جریان این رویداد رونمایی کند. محصول تازه ترا یونیتی یک نرم افزار است که به وسیله آن می‌توان هر نقطه از کره زمین را به صورت سه بعدی شبیه سازی کرد. این محصول در صنایعی مانند شهر سازی، هواپیما سازی، اتومبیل سازی، بازی سازی، بخش‌های نظامی، آموزشی و بطور کلی مجموعه‌هایی که نیازمند شبیه سازی یک نقطه از کره زمین برای انجام خدماتشان هستند، کاربرد دارد.

هدف کلی این شرکت ارائه خدمات شبیه سازی سه بعدی به صورت حرفه به مشتریان خود است. در این رابطه مجموعه ترا یونیتی موفق به جذب مشتریان بزرگ بین المللی مانند بوینگ و ناسا نیز شده است. هم اکنون این شرکت با برند ترا یونیتی به عنوان یکی از شرکت های ارائه کننده خدمات وی آر در سطح بین المللی شناخته شده است.

هزینه‌هایی که چالش‌ساز شده‌اند

با توجه به روند سریع رشد بازارهای محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی، متخصصان ترا یونیتی آینده این صنعت را بسیار مثبت و درخشان ارزیابی می‌کنند. در همین راستا این مجموعه در حال مذاکره با سرمایه گذاران خارجی جهت جذب سرمایه یک میلیون دلاری به منظور توسعه بخش‌های مختلف و همچنین خدمات خود است.

اما به گفته ترا یونیتی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی این مجموعه، تحریم‌های موجود است؛ این موضوع سبب شده هزینه‌های گزافی را جهت ارتباط با مشتریان خود متحمل شوند و عملاً راه توسعه شرکت بسیار محدود شده است. ترا یونیتی امیدوار است به زودی این مشکلات برطرف شده تا بتوانند خدمات خود را به طور مستقیم به مشتریان خود ارائه داده و ارزآوری مناسبی در این زمینه برای کشور داشته باشد.

مرتبط با : ترا یونیتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز