تحلیل فاندامنتال فارکس؛ شرط ورود به بازار جهانی

ژیوار

موفقیت در بازار جهانی فارکس به تجربه و آگاهی معامله گران باز می‌گردد. هر چه میزان دانش معامله گر بیشتر باشد، امکان انجام معامله بهتر در بازار فارکس و کسب سود، بیشتر خواهد شد. به این منظور، معامله‌گران حرفه‌ای مجموعه‌ای از اخبار و شاخص‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و به تحلیل فاندامنتال فارکس نیز تسلط دارند و از آن استفاده می‌کنند.

تحلیل فاندامنتال فارکس، یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل و آنالیز بازار است که به معامله‌گران کمک زیادی می‌کند. اساس این نوع تحلیل، به میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار برمی‌گردد و هر زمانی که معامله گر بتواند مفهوم تحلیل فاندامنتال فارکس را درک کند، به راحتی امکان پیش بینی تغییرات قیمتی هر سهمی را در آینده خواهد داشت.

در تحلیل فاندامنتال فارکس (fundamental analysis) بیشتر تمرکز روی گزارش‌های اقتصادی و خبرهای موثر است. گاهی یک توئیت از سوی سیاستمداران جهان یا صاحبان کسب و کارهای مطرح می‌تواند روی بازار فارکس اثرگذار باشد؛ به همین دلیل تحلیل فاندامنتال فارکس (fundamental analysis) مهم بوده و معامله گران با استفاده از این اطلاعات امکان کسب درآمد خواهند داشت. در این مقاله به بررسی تحلیل فاندامنتال در فارکس می‌پردازیم و نکاتی را در این باب بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فاندامنتال فارکس-کاماپرس

تحلیل فاندامنتال فارکس

دریان سفر امید

قبل از شروع تحلیل بنیادی به این موارد دقت کنید!

تحلیل فاندامنتال که «تحلیل بنیادی» هم نامیده می‌شود، نیاز به آموزش دارد. افراد قبل از شروع تحلیل بنیادی فارکس باید با اصطلاحات تخصصی این حوزه همچون آی ام اف، ای ام یو، سنترال بانک، کامودیتی، بی اُ ای، اس ان بی، اف اُ ام سی و سی پی آی آشنا شوند. پس از آن نوبت به بررسی عوامل تاثیرگذار روی فارکس می‌رسد. اخبار سیاسی، نرخ تورم و بهره، اوضاع اقتصادی کشورها و قیمت نفت بیشترین اثر را روی بازار فارکس دارد. افرادی که مایل به آموزش دیدن تحلیل بنیادی فارکس هستند باید با بخش خبری بازار به خوبی آشنایی داشته و همچنین جفت ارزهای فارکس و رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

تحلیل فاندامنتال فارکس به شناسایی شاخص‌های مهم این بازار نیز نیاز دارد. شاخص‌های فاندامنتال فارکس شامل نرخ بهره، تولید ناخالص داخلی، تراز تجاری، شاخص بخش اشتغال (غیرکشاورزی)، بهای مصرف کننده و تولیدکننده، قیمت اشتغال، نرخ تولیدکننده و همچنین سفارش کالاهای بادوام، مدعیان بیکاری، تراز پرداخت‌ها، تولید صنعتی، داده‌های مسکن، بهای واردات و صادرات، تولید صنعتی و تراز پرداخت‌هاست.

تحلیل فاندامنتال طلا در فارکس

کالاهای زیادی در بازار فارکس قابل خرید و فروش است، منتهی قبل از ورود به حوزه‌ی معاملاتی این محصولات باید با تحلیل بنیادی فارکس آشنایی پیدا کرد. قطعا در صورتی که شخصی مایل به معامله طلا در بازار فارکس باشد، باید در زمینه تحلیل فاندامنتال طلا در فارکس اطلاعات لازم را کسب کند.

گاهی قیمت طلا و دلار در فارکس در یک جهت حرکت می‌کنند و گاهی مخالف هم. تحلیل طلا در فارکس وابسته به عوامل مختلف بوده که یکی از آن‌ها «نرخ بهره» است. در صورتی که نرخ بهره بالا برود، قیمت طلا کاهش می‌یابد و در صورتی که نرخ بهره پایین بیاید، قیمت این فلز گرانبها بالا خواهد رفت. این مورد تنها مورد اثرگذار روی قیمت طلا و تشخیص زمان خرید و فروش آن نیست و برای این کار بهتر است که حتما از تحلیل فاندامنتال طلا در فارکس استفاده کرد.

فاندامنتال فارکس-کاماپرس

آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس

شیوه‌های آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس

سایت‌‌های خارجی زیادی به تحلیل فارکس می‌پردازند و در صورتی که به منابع مطمئن و غیرانگلیسی در این حوزه احتیاج دارید، سایت‌های تحلیل فاندامنتال فارکس به زبان فارسی نیز وجود دارند. یوتو فارکس، اکشن فارکس، فارکس پرو، فارکس نیوز و فارکسفا تنها تعدادی از سایت‌های تحلیل فاندامنتال فارکس فارسی زبان هستند که اطلاعات خوبی درباره تحلیل فاندامنتال روزانه فارکس در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر برای حضور در این بازار به آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس مناسب نیاز دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های معتبر در این زمینه آموزش ببینید. البته به صورت حضوری نیز امکان آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس وجود دارد، اما مزیت آموزش آنلاین این است که در کمترین زمان ممکن و با چند کلیک، امکان آموزش کامل تحلیل فاندامنتال فارکس وجود دارد. “آی تی بی” یکی از سایت‌های ارائه دهنده‌ی آموزش کامل تحلیل فاندامنتال فارکس است.

و در آخر

در صورتی که مایل به مطالعه‌ی دقیق درباره آموزش فاندامنتال روزانه فارکس هستید، کتاب تحلیل فاندامنتال فارکس نیز کمک کننده است. نسخه انگلیسی کتاب استراتژی ترید با تحلیل فاندامنتال برای کسب حداکثر سود در فارکس، به شما در این حوزه کمک خواهد کرد. ضمن اینکه برخی کتب آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس به صورت pdf در وبسایت‌های معتبر موجود است و افراد به راحتی امکان دسترسی به آن را دارند. اگر اهل مطالعه کتاب به این روش هستید، دانلود پی دی اف آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس می‌تواند به شما کمک کند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آی تی بی
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز