بی ام و با غول‌های پرقدرت برقی به مصاف تسلا می‌رود

شرکت بی ام و اعلام کرده تا سال 2023 ، 25 خودروی برقی روانه بازار خواهد کرد که در میان آنها خودروهایی با قدرت 1000 و 750 اسب بخار نیز وجود دارد.

به گزارش کاماپرس؛ موتورهای درون سوز و بنزینی به این سادگیها از زندگی ما بیرون نمی روند، با این حال خودروسازان بزرگ اروپایی در حال گذار از این دوره با ساخت وعرضه خودروهای هیبریدی و برقی هستند. با وجود شیوع کرونا و با این که کل فروش « ب ام و» در 6 ماه اول سال کاهش داشته اما تعداد خودروهای برقی بی ام و و مینی 3.4 درصد رشد کرده اس. حالا این خودروساز آلمانی ضمن معرفی نسل جدید خودروهای برقی خود، پیش بینی کرده که در ده سال آینده ظرفیت تولید و عرضه خودروهای برقی ب ام و به 6 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید که دو سوم آن تمام برقی است.

25 خودروی برقی تا سال 2023

نسل جدید ام 5 بی ام و در دو ورژن برقی یا هیبریدی به بازار عرضه می شوند که در ورژن برقی آن سه موتور الکتریکی با توان 1000 اسب بخار به کار می روند. اما در ورژن هیبریدی، یک موتور 8 سیلندر با توربوی دوقلو با توان 750 اسب بخار به کار رفته است. تا سال 2023 ب ام و هدفگذاری کرده است که 25 خودروی برقی به بازار عرضه کند.
به نقل از سایپانیوز؛ سدان سری 5 ب ام و مدل های هیبریدی و برقی خواهد داشت که نیمه دوم سال 2023 وارد نمایشگاه های اتومبیل و خیابان ها می شوند. ورژن برقی آن که 1000 اسب بخار توان دارد مجهز به سه موتور برقی 335 اسب بخار است که یکی از آنها روی محور جلو و دوتای آن روی محور عقب قرار می‌گیرند.

در میان خودروسازان جهان ، تسلا از همه خودورسازان در تولید خودروهای برقی جلوتر است اما به نظر می رسد بی ام و نیز قصد دارد با سرمایه گذاری روی این خودورها به مصاف تسلا برود.

آریاک سفر

آشنایی با انواع مدل‌های برقی بی ام و

در حال حاضر بیشتر خودروسازان مخصوصاً ژاپنی ها، به خودروهای هیبریدی بیشتر توجه دارند تا تمام الکتریکی. چنین برداشتی در بین مهندسان و متخصصان ب ام و هم حاکم است و به همین دلیل، به سرعت به سمت خودروهای فقط برقی نرفته‌اند و در اکثر موارد، خودروهای هیبریدی و بینابینی هم در نظر می‌گیرند. مثل همین ام5 هیبریدی. در واقع قوای محرکه ام5 هیبریدی همان قاین محرکه X8 شاسی بلند است که یک موتور بنزینی مجهز به توربوشارژر است که نیروی آن به هر چهار چرخ اعمال می شود.
از بین 25 مدل برقی که ب ام و تا سال 2023 معرفی می کند، می توان به مدل های i3،‌ i4،‌ iNext، سری5، سری7، X1‌و مینی کوپر SE اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بی ام وتسلا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز