بیمه بیکاری : کارگران کدام استان ها بیشترین درخواست را دارند؟

لست سکند

بر اساس آمارهای موجود کارگران استانهای تهران، فارس و اصفهان در صدر جدول ثبت‌نام‌کنندگان بیمه بیکاری هستند.

به گزارش کاماپرس؛ اگر مبنای حداقل دستمزد را مصوبه وزارت کار در نظر بگیریم، هر کارگر حداقل‌بگیر در ایران روزانه سه دلار دستمزد دریافت می‌کند. این دستمزد کم را بگذارید در کنار آمار رسمی کارگران بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی که حالا نشان می‌دهد رفاه کارگران ایرانیان در کنار تحریم و بحران‌های اقتصادی داخلی با شیوع کرونا در وضعیتی به‌مراتب سخت‌تر از میانگین‌ جهانی به ‌سر می‌برد. بر اساس گزارشهای وزارت کار؛ از زمان شیوع کرونا نزدیک به یک میلیون نفر از کارگران رسمی بیکار شده و در صف دریافت بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند. روزنامه شرق در گزارش امروز خود با عنوان« اخراجی‌ها»، ضمن تاکید بر اینکه هیچ آماری از اخراج کارگران غیررسمی وجود ندارد ضمن بررسی وضعیت استانهایی که بیشترین آمار بیکاری در آنها بر اساس درخواست بیمه بیکاری ثبت شده، به ناهمخوانی مبلغ بیمه بیکاری با هزینه‌های جاری خانوار اشاره کرده است.

کارگران تهرانی در صدر

به نوشته شرق؛ « استان تهران با ثبت‌نام 151هزار و 724 نفر برای دریافت بیمه‌بیکاری بالاترین آمار کارگران کار ازدست‌داده را دارد. شیوع ویروس کرونا در این استان از اوایل اسفندماه خبری شد و همچنان هم این استان به وضعیت سفید نرسیده است. کمترین تعداد ثبت‌نام بیمه بیکاری هم مربوط به استان خراسان شمالی با ثبت چهارهزار و 391 نفر است.

استان فارس دومین استان در میان بالاترین نرخ ثبت‌نام بیمه‌بیکاری است. به نوشته شرق؛« 73هزار و 195نفر از کارگران رسمی فارس برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده و شغل خود را با اخراج یا تعطیلی بنگاه از دست داده‌اند. در استان اصفهان هم که جزء استان‌های نیمه صنعتی محسوب می‌شود و چند سالی است به‌دلیل خشک‌سالی و رکود تورمی وارد استان‌های با نرخ بیکاری بالا شده، از آغاز شیوع کرونا تاکنون 65 هزار و 436نفر از کارگران برای دریافت بیمه‌بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. خوزستان نیز در بین استانهای با رده بالای ثبت‌نام بیمه بیکاری در رده چهارم قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

بیکاری گسترده کارگران بخش خدمات و گردشگری

کارگران استان‌های مازندران و گیلان هم که در بخش خدمات و گردشگری بالاترین سهم در اشتغال را دارا هستند با آغاز قرنطینه و فضای بعد از شیوع کرونا تعداد زیادی شغل از دست دادند و افراد زیادی هم بیکار شدند. در استان مازندران نزدیک 31هزار نفر در صف دریافت بیمه بیکاری هستند و در گیلان هم نزدیک به 22هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز