بورس به زودی متحول می‌شود

در حالی که امروز نیز بازار سهام وضعیت چندان مطلوبی نداشت و شاخص بورس مجددا با کاهش مواجه شد رئیس مجلس وعده داد تحولات مثبتی به زودی در بورس ایجاد می شود.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس امروز یکشنبه – 23 شهریورماه 99 – بار دیگر قرمز پوش بود اما مسئولان کشور همچنان به آینده این بازار خوش بین هستند و تلاش می کنند این خوش بینی را به سهامداران نیز تسری دهند.

امروز نمایندگان مجلس در جلسه ای غیرعلنی به بررسی مباحث بورس پرداختند که قالیباف رئیس مجلس ماحصل این جلسه را این گونه جمع بندی کرد:

ما در مجلس کمک‌های لازم را به دولت برای تثبیت بورس انجام می‌دهیم. افزایش سرمایه از موضوعات جدی مورد نیاز بازار سهام بود که در همین زمینه لایحه دو فوریتی دولت برای صرف سهام بدون حق تقدم آمد و در کمتر از 22 – 23 روز تصویب و ابلاغ شد و می‌تواند به عمق‌بخشی، تثبیت و هدایت نقدینگی و حفظ نقدینگی بورس و اموال مردم کمک کند.

وی همچنین درباره‌ بازارگردانی در بورس اظهار کرد: ما باید به دو طریق به این موضوع توجه کنیم یکی این‌که به متغیرهای بورس توجه کنیم. حجم مبنا، حداقل سفارش و سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه از نکاتی است که مجلس شورای اسلامی مصمم است در کار کارشناسی و نظارتی خود در بورس به آن توجه کند.

آریاک سفر

حقوقی ها مکلف به بازارگردانی در بورس هستند

قالیباف خاطر نشان کرد: در زمینه بازارگردانی بخشی از شرکت‌هایی که در بورس هستند حقوقی و دولتی هستند که در زمان اوج بازار درآمدهایی پیدا شد و بعد به هر دلیل از بازار بورس کم شد. همه اینها شرکت‌هایی هستند که به نوعی دولتی محسوب می‌شوند و مدیریت دولتی دارند. اینها مکلف هستند وجوه را به بازار بورس برگردانند و بورس را تقویت کنند تا بازارگردانی درست پیش برود و کسی خارج از موضوع لیدری بورس را انجام ندهد.

قالیباف افزود: چیزی که توافق شد این است که سازوکارهای سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم را برای تقویت در سازوکارهای رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اطمینان عرض می‌کنم به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز