بورس و برتری 3 به 2 دلایل منفی شدن بر مثبت ماندن!

لست سکند

وضعیت امروز- چهارشنبه 26 شهریورماه 1399 –  بورس به دلیل هفته متفاوتی که پشت سر گذاشت از حساسیت خاصی برخوردار است و 3 دلیل برای منفی شدن بازار امروز در برابر 2 دلیل برای مثبت ماندن بازار برشمرده می شود.

به گزارش کاماپرس، امروز آخرین روز پذیره نویسی پالایش یکم است و بورس بعد از چند هفته ریزش، روز گذشته علائم پررنگی از بازگشت و رسیدن به تعادل را از خود صادر کرد. معامله گران بورسی برای تصمیم گیری به خرید سهام جدید، فروش و جایگزینی سهام خود با سهام دیگر و یا سهامداری و حفظ سهام فعلی باید به وضعیت و نکات مهمی که در ادامه به نقل از اقتصاد نیوز آمده است، توجه کنند.

3 دلیل نگران کننده که ممکن است بازار را منفی کند

  1. بورس امروز تحت تاثیر بازگشایی برخی نمادها است. تحلیل گران نگران واکنش بازار به بازگشایی برخی نمادها مانند شستا و پالایشی ها هستند.این گروه بیم آن دارد که سهم‌‌ها با قیمت بالا باز شود و این قیمت بالا بر روند بازار اثر منفی بگذارد.
  2. نحوه و روند توزیع نقدینگی در بورس، اختلاف وزارتخانه های نفت و اقتصاد درباره صندوق های قابل معامله و وضعیت مبهم وزارت صنعت از جمله ریسک های دیگر بورس برای صعود است.
  3. ریسک های سیاسی و نزدیک شدن به انتخابات آمریکا هم یکی از گزینه هایی عنوان می شود که می تواند موجب فرار سرمایه گذاران ریسک گریز شود.در این حالت با بهبود وضعیت بازار برخی رو به فروش می آورند تا پول خود را بورس خارج کنند و اگر این رفتار همانند هفته های قبل باشد می تواند ترمز حرکت بازار باشد.

2 دلیل برای امیدواری به صعود و مثبت بودن بورس

راز آسمان پایتخت

در مقابل تحلیل گرانی که به سبز پوش ماندن بورس معتقدند بر چند داده پا می فشارد و اعتقاد دارد بورس امروز نیز می تواند روز صعودی را تجربه کند اما این صعود ممکن است به قدرت دیروز نباشد. دلایل آنها به این شرح است:

  1. در معاملات روز گذشته بورس حدود ۳ هزار میلیارد تومان صف فروش در بازار باقی ماند که حدود دو هزار میلیارد تومان آن مربوط به 20 سهم بود این رقم کمترین میزان در 20 روز اخیر بود در مقابل 30 درصد سهم های بازار به ارزش 4700 میلیارد تومان صف خرید دارند. پس از حجم صف فروش کاسته شده و این می تواند علامت مثبتی باشد.
  2. شرکت های فراوانی از دیروز شروع به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کرده اند که نوعی بیمه سهام است.انتشار این اوراق از سوی سهامداران عمده می تواند به آرامش فضای بازار کمک کند و سرمایه گذاران برای خروج از بورس هیجانی رفتار نکنند.

این اوراق به مالک آن این اختیار را می‌دهد که در صورت تمایل در تاریخ مشخص شده سهام خود را به قیمتی که از قبل تعیین شده به شرکت بفروشد.در واقع شرکت تضمین را بدهد تا در تاریخ مشخص شده در صورتی که قیمت سهام افت کرده باشد، این افت را تا قیمتی خاص جبران خواهد کرد، در ایران این فرآیند را به عنوان بیمه کردن سهام هم می‌شناسند.در روز گذشته اکثر شرکت ها این اوراق را منتشر کرده و قیمت سهام خود در یک نرخ عملیاتی تا میانه زمستان ضمانت کرده اند.برخی از فعالان بازار امیدوارند این اتفاقات از هیجان فروش بکاهد و روند بورس پایدار شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز