بوتان یا ایران رادیاتور؛ کدام پکیج دیواری را انتخاب کنیم؟

فصل سرما نزدیک است و در این روزهای باقیمانده از تابستان، افراد سعی می‌کنند تجهیزات لازم برای استفاده از گرمایشی مطبوع و آب گرم دائمی را در خانه‌های خود فراهم کنند. یکی از معمول‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل گرمایش، پکیج دیواری است. امروزه، باتوجه به کوچک‌تر شدن واحدهای مسکونی و نیازشان به استقلال بیشتر، خرید و فروش پکیج‌های دیواری رو به افزایش است و با ورود به بازار پکیج دیواری خواهید دید که انواع و اقسام برندها در تلاش برای تولید و عرضه این نوع پکیج‌ها هستند.

در این میان دو برند بوتان و ایران رادیاتور بیش از دیگر برندها خودنمایی می‌کنند و سابقه طولانی‌تری در این بازار دارند. در ادامه به مزایا و معایب پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور می‌پردازیم تا خریداران بتوانند تصمیم بگیرند که کدام را مهمان گرمابخش خانه‌های خود کنند!

آنچه خرید پکیج دیواری را آسان می‌کند و باعث می‌شود علاقه افراد به خرید آن دوچندان شود، این است که  مهم‌ترین موردی که در انتخاب پکیج دیواری باید در نظر گرفته شود «متراژ» است؛

انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ

همانطور که گفته شد مساحت محیطی که قرار است از انرژی گرمایشی پکیج دیواری استفاده کند، متراژ آن فضاست. اصولا برای واحدهایی تا متراژ 100 متر مربع، یک پکیج 22 کیلوواتی جوابگو خواهند بود. اما اگر مساحت واحد 100 تا 150 متر مربع باشد، بهتر است با یک پکیج 24 کیلوواتی تجهیز شود. برای محیط‌های 150 تا 200 مترمربعی هم، پکیج باید 26 کیلووات توان داشته باشد.

به همین ترتیب یک پکیج دیواری با توان ۳۶ کیلووات برای واحدهای 200 تا 270 متری مناسب و کافی خواهد بود. با این تفاسیر، می‌توان فهمید پکیج دیواری در توان‌های مختلف برای متراژ‌های متفاوت تولید می‌شود تا با کمترین مصرف انرژی، بیشترین بازدهی را داشته باشد.

آریاک سفر

پکیج دیواری بوتان؛ با تجربه و متنوع

محمود خلیلی در سال 1332 گروه صنعتی بوتان را تاسیس و امتیاز توزیع و عرضه گاز مایع را از شرکت نفت ایران و انگلیس دریافت کرد. یک سال بعد یعنی در سال 1333، محمود خلیلی با همراهی محسن خلیلی واحد کوچکی برای تولید وسایل گازسوز و سیلندر گاز و اجاق گاز در سه راه آذری ایجاد کردند، این مکان به مرور زمان رشد کرد و در سال 1367 شرکت صنعتی بوتان به تولید و عرضه محصولات جدید گازسوز اقدام کرد و در مدت هفت سال ظرفیت تولید آبگرمکن دیواری بوتان، 10 برابر شد!

در همین مدت بود که اکثر قطعات وارداتی آبگرمکن با قطعات داخلی جایگزین شدند و حتی شرکت به صادرات قطعات ایرانی دست زد. همچنین تولید و عرضه محصولات جدید همچون پکیج دیواری و رادیاتور آلومینیومی را آغاز کرد.

حوالی سال 1371، بوتان اولین تولیدکننده پکیج دیواری در ایران بود و از سال 1380، شرکت صنعتی بوتان طی قرارداد همکاری با یک شرکت ایتالیایی قطعات انواع پکیج بوتان را به صورت یکپارچه از این شرکت دریافت می‌کند.

با دانستن این تاریخچه، مشخص می‌شود که تجربه بالای بوتان در تولید پکیج دیواری یکی از مزایای آن است. همچنین تنوع بالای محصولات، انواع سلایق و بودجه‌ها را پوشش می‌دهد.

پکیج دیواری ایران رادیاتور؛ مناسب واحدهای بزرگ

سال 1358، صنعت ریخته‌گری داخلی با عدم تخصص در تولید رادیاتور آلومینیومی روبرو بود و آن را از اروپا وارد می‌کرد تا اینکه شرکت ایران رادیاتور تاسیس شد. و 11 سال بعد، در سال 1369 ایران رادیاتور به خاطر کیفیت بالای رادیاتورهای خود توانست به عنوان «پرفروش‌ترین تولیدکننده رادیاتور و مشعل در ایران» شناخته شود.

در سال 1383 با توجه به نیاز بازار به پکیج دیواری، شرکت ایران رادیاتور درصدد تحقیق و بررسی در مورد تولید پکیج دیواری برآمد و تصمیم بر آن شد که در فاز اولیه، تمام قطعات به صورت اس.کی.دی وارد و در کارخانه ایران رادیاتور مونتاژ شوند. باتوجه به اینکه شرکت ایران رادیاتور نماینده انحصاری کارخانه wilo آلمان در ایران است، قلب تپنده پکیج که همان پمپ است به این شرکت سفارش داده شد.

در نهایت، ایران رادیاتور هم توانست با حفظ کیفیت محصولاتش به رقیبی جدی برای بوتان تبدیل شود.پکیج ایران رادیاتور نیز در مدل های متنوع با سایزهای متنوع به بازار عرضه شد و می توان گفت سایز 36 کیلووات ایران رادیاتور یکی از بالاترین ظرفیت پکیج دیواری در ایران است.

اما باید در نظر داشت که باتوجه به نوپا بودن شرکت ایران رادیاتور در زمینه تولید پکیج دیواری، نیروی خدماتی آن طبیعتا کمتر است و ممکن است مشتریان یکی دو روزی بیشتر منتظر بمانند.

حالا که ویژگی‌های هرکدام از این پکیج‌ها مشخص شد، شاید بخواهید بدانید که در این روزهای کرونایی، از کدام فروشگاه معتبر اینترنتی می‌توانید پکیج دیواری تهیه کنید؟

خرید محصولات بوتان از طریق سایت فروشگاه محصولات بوتان

در روزهای قرنطینه نباید نگران خرید پکیج دیواری و سایر محصولات بوتان باشید! فروشگاه محصولات بوتان امکان خرید اینترنتی انواع تولیدات بوتان را فراهم کرده است. مشتریان می‌توانند از طریق این سایت، پکیج دیواری مورد نظر خود را سفارش دهند و آن را درب منزل  تحویل بگیرند؛ چه در تهران و چه در شهرستان!

علاوه بر آن، مشتریان تهرانی می‌توانند از امکان پرداخت درب منزل نیز بهره‌مند شوند. ارسال در مناطق 22 گانه شهر تهران توسط پیک ویژه بوتان انجام می‌شود و بین 1 الی 12 ساعت کاری طول خواهد کشید که در نوع خودش، بسیار سریع است. همچنین برای شهرهای اطراف تهران چون استان البرز، ارسال با آژانس است و زمان ارسال بین 3 الی 24 ساعت کاری طول می‌کشد. در شهرستان‌ها هم مشتریان پس از 2 الی 3 روز ثبت سفارش می‌توانند سفارش خود را تحویل بگیرند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه محصولات بوتان (www.butane-shop.com) مراجعه کنند یا با این فروشگاه تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند.

مرتبط با : بوتان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز