بهترین کتاب گسسته کنکور چیست؟

مباحث ریاضی کنکور گاهی آنقدر دشوار می‌شوند که دانش‌اموزان از خیر درصدشان گذشته و آن‌ها را رها می‌کنند. اما باید دانست که درباره برخی دروس این شیوه درست نیست، بلکه با تمرین و تکرار می‌توان آن‌ها را به یک درس رتبه‌ساز تبدیل کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، درس گسسته یکی از همین مباحث مهم و تخصصی است که موفقیت در آن، تنها به یک برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه اصولی نیاز دارد. در ادامه این مطلب به روش مطالعه این درس و بهترین منابع گسسته کنکور پرداخته می‌شود.

درس گسسته در کنکور 10 سوال را تشکیل می‌دهد که شامل چهار تست نظریه اعداد، دو تست گراف و مدل‌سازی و چهار تست ترکیبیات هستند.

گام اول شروع مطالعه گسسته کنکور، خرید کتاب گسسته کنکور است. البته انتخاب این کتاب باید اصولی انجام شود، چراکه مطالعه یک کتاب نامعتبر می‌تواند تمام تلاش‌ها را بر باد دهد. همچنین بهتر است تنها یک منبع از میان بهترین منابع گسسته کنکور انتخاب شود، چراکه گشتن در میان منابع مختلف، دانش‌آموز را سردرگم می‌کند. یکی از عواملی که روی انتخاب کتاب تاثیر دارد، نوع تست‌های آن است.

آریاک سفر

تست های گسسته کنکور ریاضی

دو نوع تست به طور کلی برای گسسته کنکور وجود دارد، یکی تست‌های آموزشی و تالیفی و دیگری تست‌های کنکور. تست‌های گروه اول، توسط مولف‌های کتاب‌های کمک‌آموزشی و با هدف آموزش کاربرد فرمول‌ها و راه‌حل‌های مختلف تهیه شده‌اند. در واقع با حل این تست‌ها مفاهیم درس به طور کامل آموزش داده می‌شوند. دانش‌آموزان با حل این تست‌ها دید کلی از سوالات به دست می‌آورند و می‌توانند با یادداشت نکات، آن‌ها را در تست‌های کنکور به کار گیرند. درحالی که تست‌های کنکور، همانطور که از نامشان معلوم است شبیه‌ساز آزمون اصلی‌اند. داوطلبان برای انجام این تست‌ها باید حتماً زمان را در نظر داشته باشند و حتی شرایط محیطی را شبیه‌سازی کنند. هدف از حل این تست‌ها آمادگی برای حضور در شرایط جلسه کنکور و افزایش سرعت تست زدن است.

حال، ممکن است این سوال پیش بیاید که در کدام کتاب‌ها می‌توان به این دو دسته از سوالات دسترسی پیدا کرد؟ در جواب باید گفت که کتاب‌ها متنوع‌اند اما دو تا از بهترین منابع گسسته کنکور، کتاب‌های خیلی سبز و گاج هستند که در ادامه معرفی می‌شوند. این کتاب‌ها با تخفیف از سایت کتابانه قابل خریداری هستند.

کتاب تست گسسته و آمار احتمال کنکور خیلی سبز

کتاب گسسته آمار و احتمال جامع انتشارات خیلی سبز دربردارنده مباحث آمار و احتمال پایه یازدهم و ریاضیات گسسته پایه دوازدهم است. این کتاب در برگیرنده درسنامه‌هایی مفصل و جامع به تشریح مفاهیم، تعاریف، مباحث و نکات مهم دروس است به طوری تمام محتوای کتاب‌های درسی را پوشش داده است. بعد از هر درسنامه، پرسش‌های چهار گزینه‌ای که چینشی از آسان به دشوار دارند به چشم می‌آیند.

کتاب تست میکرو گسسته و آمار و احتمال کنکور گاج

این کتاب، یک کتاب جامع برای کنکور است چراکه تمامی مباحث مربوط به گسسته، آمار و احتمال هر سه سال متوسطه را در بر دارد. کتاب میکرو گسسته گاج شامل دو بخش بانک تست و پاسخنامه است که بانک تست آن دارای 3500 تست است. گفتنی است که در این مجموعه تعداد زیادی تست تالیفی نیز قرار گرفته‌اند که حل آن‌ها روش مناسبی برای کامل کردن فرآیند آموزش قلمداد می شود. از نکات مثبت بانک تستِ این کتاب می توان به علامت های A و B و C که در کنار هر سوالی قرار دارد، اشاره کرد. این علائم راهنمای خوبی برای سنجیدن ضرورت حل سوالات هستند، به طوری‌که طبق دستورالعمل آورده شده در مقدمه، تست های A ضروری، تست های B دارای ضرورت کمتر و تست های C مخصوص داوطلبانی است که به دنبال کسب درصدهای بالاتر هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز