بهترین وکیل ارث برای پایان بخشیدن به اختلافات ارثی

بهترین-وکیل-ارث-برای-پایان-بخشیدن-به-اختلافات-ارثی-کاماپرس
ژیوار

اختلافات مرتبط به مباحث حقوقی انحصار وراثت معمولا در دادگاه و با راهنمایی وکلای مخصوص این حوزه حل و فصل میشود. از آن‌جایی که مباحث حقوقی و مسائل پیرامون تقسیم ارث گسترده است، معمولا طی کردن روند آن به شکل قانونی زمان می‌برد. بنابراین، بسیاری از وراث برای حل اختلافات خود در خصوص تقسیم ارث پیش از هر اقدامی با یک وکیل ارث با تجربه مشورت می‌کنند و از دانش و تخصص او به خوبی بهره می‌برند.

به گزارش کاماپرس، در قانون اساسی در رابطه با چگونگی تقسیم ارث و ترکه بین وراث به صراحت بیان شده است؛ اما گاهی ممکن است بین وراث در تقسیم ماترک متوفی اختلافاتی به وجود آید. از این رو، وراث بهتر است پیش از هر اقدام قانونی، برای حل اختلافات خود در خصوص انحصار وراثت و تقسیم ترکه از یک وکیل ارث باتجربه کمک بگیرند و حل اختلافات خود را به شکلی قانونی به پیش ببرند تا حق کسی تضییع نشود.

در این گزارش به بررسی وظایف وکیل ارث، مزیت کمک گرفتن از او و مراحل پیگیری پرونده انحصار روراثت پرداخته شده است.

بهترین-وکیل-ارث-برای-پایان-بخشیدن-به-اختلافات-ارثی-کاماپرس

منظور از وکیل ارث چه کسی است؟

وکیل ارث همان وکیل پایه یک دادگستری است که از قوانین ارث و رویه دادگاه در خصوص حل و فصل اختلافات ناشی از تقسیم ترکه متوفی آگاهی دارد.

دریان سفر امید

وکیل ارث با آگاهی از امور حسبی و طبقات ارث می‌تواند موکلین خود را در مورد شرایط محرومیت از ارث، ارث فرزند خوانده، ارث همسر از شوهر، ارث شوهر از همسر، ارث بردن زوجین در طلاق رجعی، تقسیم ترکه، محاسبه سهم الارث هر یک از ورثه، مهر و موم ترکه و رفع کلیه دعاوی راهنمایی کرده و وکالت آن‌ها را برای تشکیل پرونده قضایی و پیگیری در دادگاه بر عهده بگیرد.

کمک گرفتن از وکیل ارث باتجربه چه مزیتی دارد؟

وکیل ارث با تخصص و تبحر خود روند پیگیری پرونده را در زمان کوتاه‌تری طی می‌کند و مانع از بروز مشکلاتی چون اختلافات خانوادگی یا ادعاهای کلاهبرداری خواهد شد.

در واقع از آن‌جایی که تمام مراحل با در نظر گرفتن قانون و با دانش کامل توسط وکیل مخصوص این کار انجام می‌شود، مانع از رویارویی وراث با یکدیگر خواهد شد و ورثه نیز از نتیجه کار رضایت خواهند داشت.

فرآیند تقسیم ارث می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد، وکیل ارث می‌تواند این فرآیند را سریع‌تر و آسان‌تر کند. وکیل ارث با تمامی اصطلاحات و مواد قانونی به خوبی آشنایی دارد و می‌تواند به موکلین خود اطمینان دهد که میراث باقی‌مانده مطابق با قوانین جاری تقسیم می‌شود.

بهترین-وکیل-ارث-برای-پایان-بخشیدن-به-اختلافات-ارثی-کاماپرس

وکیل ارث چه وظایفی دارد؟

* اخذ گواهی انحصار وراثت : گواهی اتحصار وراثت سندی است که به درخواست ورثه، توسط شورای حل اختلاف آخرین محل سکونت متوفی صادر می‌شود و در آن ورثه متوفی و سهم الارث هر یک از آن‌ها مشخص می‌شود.

وراث متوفی برای پیگیری هرگونه اقدام حقوقی در ادارات، دفاتر اسناد رسمی و غیره نیازمند گواهی انحصار وراثت هستند. در واقع بدون گواهی انحصار وراثت نمی‌توان ترکه متوفی را انتقال داد یا تقسیم کرد.

* تنظیم وصیت نامه : وکیل ارث می‌تواند به افرادی که به دنبال تقسیم میراث خود هستند نیز کمک کند. او به افراد آگاهی می‌دهد که ورثه چه کسانی هستند و چه کسانی ارث خواهند برد. همچنین، او می‌تواند با توجه به دانش حقوقی خود در زمینه نحوه تقسیم ارث و منطبق بر قوانین و مقررات، وصیت‌نامه موکلین خود را تنظیم کند.

* دفاع از حقوق موکلین در دعاوی ارث : در صورت بروز هرگونه اختلاف و مشکل میان وراث در رابطه با انحصار وراثت، وکیل ارث می‌تواند از حقوق موکلین خود در دادگاه دفاع کند.

بهترین-وکیل-ارث-برای-پایان-بخشیدن-به-اختلافات-ارثی-کاماپرس

مراحل تقسیم ارث چگونه است؟

1- افراد در اولین مرحله از تقسیم ارث باید برای دریافت گواهی انحصار وراثت به شورای اختلاف آخرین محل سکونت متوفی مراجعه کنند.

2- در صورتی که وراث بر سر تقسیم ارث توافق داشته باشند، می‌توانند به صورت توافقی و با کمک یک وکیل ارث آشنا با امور حسبی اقدام به تقسیم اموال کنند. در این صورت، وراث باید جلسه‌‎ای برگزار کنند و با تنظیم صورت جلسه، اموال را تقسیم کنند. صورت جلسه تنظیم‌شده باید توسط تمامی وراث و یک شاهد امضا شود.

3- گاهی پیش می‌آید که وراث بر سر تقسیم ارث توافق ندارند، در این صورت آن‌ها باید با کمک وکیل ارث به دادگاه مراجعه کنند و برای تقسیم ترکه دادخواست تنظیم کنند. دادگاه پس از رسیدگی به دعوی مطرح‌شده، حکم تقسیم ترکه را صادر می‌کند.

4- پس از صدور حکم تقسیم ترکه، وراث باید مالیات بر ارث را پرداخت کنند. میزان مالیات بر ارث بر مبنا ارزش اموال متوفی تعیین می‌شود.

5- پس از پرداخت مالیات بر ارث، وراث می‌توانند اموال را به صورت توافقی یا براساس حکم دادگاه تقسیم کنند.

بهترین-وکیل-ارث-برای-پایان-بخشیدن-به-اختلافات-ارثی-کاماپرس

برای مشاوره با بهترین وکیل ارث به کجا مراجعه کنیم؟

تقسیم ارث معمولا با مشکلاتی همراه است و حتی اگر ورثه با یکدیگر مشکلی هم نداشته باشند، فرآیندی طولانی دارد. روند پیگیری تقسیم ارث در شرایطی که ورثه با هم مشکل داشته باشند، به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد و به همین دلیل قبل از ورود به مراحل قانونی تقسیم ارث و به منظور جلوگیری از هرگونه اشتباه، به همگان توصیه می‌شود که به دنبال یک وکیل ارث مجرب باشند.

موسسه حقوقی «حقیقت گستر» یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین موسسات حقوقی در زمینه حل پرونده‌های انحصار وراثت است. این مرکز حقوقی از جمعی از وکلای حقوقی مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف کیفری، حقوقی، ارث و خانواده و نظایر آن تشکیل شده است. موسسه حقوقی «حقیقت گستر» با برخورداری از دانش و تجربه وکلای پایه یک دادگستری، به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به افراد مشاوره می‌دهند و حل پرونده‌های انحصار وراثت آن‌ها را بر عهده می‌گیرند.

افراد برای مشاوره با بهترین وکیل ارث موسسه حقیقت گستر و اطلاع از ویژگی‌ها و خدمات این مجموعه می‌توانند به وبسایت www.iradl.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 09193756168 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز