بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کاری پرستاران

همه‌گیری کرونا بیش از پیش نیاز نظام بهداشت و سلامت آلمان به نیروی کار ماهر مشخص کرد و این کشور در برنامه‌های مهاجرپذیری خود توجه زیادی به جذب پزشک و پرستار دارد. از این رو در سال‌های اخیر مهاجرت پزشک و پرستاران ایرانی به آلمان شدت بیشتری گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت آلمان اعلام کرده که سالانه چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر نیروی کار جدی را از میان مهاجران به صورت رسمی در کشور خواهد پذیرفت که سهم قابل توجهی از این عدد را شاغلان نظام بهداشت و سلامت تشکیل می‌دهند. در ایران هم در سال‌های اخیر علاوه بر مهاجرت پزشکان مهاجرت پرستاران به آلمان هم شدت گرفته است. در این گزارش و به کمک داده‌های وب‌سایت «الست گروپ» سعی داریم بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت پرستاران را به شما معرفی کنیم.

کجای آلمان برای پرستاران مناسب‌تر است؟

این رشته در تمامی شهرهای آلمان به عنوان شغل مورد نیاز شناخته شده و کسانی که متخصص این رشته هستند بیکار نمی‌مانند و به راحتی کار پیدا می‌کنند. دستمزد این شغل می‌تواند زندگی تقریبا نرمالی را برای شما فراهم کند. همچنین از آنجایی که زندگی در شهرهای آلمان تفاوتی از نظر هزینه‌های زندگی ندارد تقریبا در همه شهرهای آلمان شما زندگی یکسانی را به کیفیت مشابه به هم تجربه خواهید کرد. با این حال غرب آلمان برای مهاجران فضای محبوب و شناخته‌ شده‌تری است و پذیرش مهاجر در آنجا بیشتر و بهتر است. از این رو بسیاری مهاجران ترجیح می‌دهند در این شهرها اقامت کرده و کار پیدا کنند.

آریاک سفر

هرجای آلمان را که برای زندگی انتخاب کنید باید بدانید که معادل‌سازی مدرک شما در همان استان و توسط اداره دولتی آنجا انجام خواهد شد. این اداره وظیفه بررسی و معادل‌سازی مدارک پرستاری اخذ شده خارج از خاک آلمان را بر عهده دارد. پیش از مهاجرت باید مدرک خودتان را ترجمه کنید و برای اداره مزبور استان محل زندگی‌تان بفرستید. در مجموع مراحل ادارای مهاجرت یک پرستار به آلمان به شرح زیر است:

  • آماده سازی مدارک و ترجمه آنها
  • آموزش زبان آلمانی در سطح B2
  • ارسال مدارک و تعیین میزان کسری آموزشی و میزان دوره تطبیقی
  • عقد قرارداد با بیمارستان که شامل قرارداد برای دوره آموزشی تطبیقی و همچنین کار اصلی می‌شود.
  • دریافت ویزای آموزش دوره تطبیقی از سفارت آلمان
  • سفر به آلمان برای شرکت در دوره کارآموزی
  • اجاره خانه و ثبت آدرس در شهرداری برای دریافت کارت اقامت
  • شرکت در دوره تطبیقی
  • ارائه مدارک پس از پایان دوره تطبیقی و دریافت مدرک معادل
  • استخدام در بیمارستان و دریافت ویزای کار

اگر به عنوان پرستار و با ویزای کاری به آلمان مهاجرت کنید نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید و پس از ۴ سال هم اقامت دائم دریافت می‌کنید.

الست گروپ

الست گروپ یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مهاجرتی است که در شاخه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. از مهاجرت کاری و تحصیلی تا مهاجرت در قالب استارتاپ خدمات متنوعی است که کارشناسان الست گروپ به متقاضیان ارائه می‌کنند. اگر علاقه‌مند به مهاجرت هستید، می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید و در جریان پیشنهادهای الست گروپ برای مهاجرت به آسیا، اروپا و آمریکا باشید.

همچنین مجموعه‌های پارس رادین، اهوراویزا، آوات، اپلای استار از مجموعه‌هایی باسابقه در امر مهاجرت هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با این مجموعه ها تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آواتاپلای استارالست گروپاهوراویزاپارس رادین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز