بهترین جاهای دیدنی مشهد کجاست؟

مشهد-کاماپرس
ژیوار

مشهد یکی از شهرهای بزرگ گردشگری و به دلیل وجود بارگاه امام رضا به پایتخت معنوی ایران مشهور است. بسیاری از ما در گذشته این شهر را فقط به حرم مطهر و شاندیز می شناختیم، اما مشهد دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان و جذابی نیز هست که سبب شده است تا گردشگران فراوانی به این شهر سفر کنند. به طوری که بر اساس آمار و ارقام در نوروز امسال 14میلیون و 352 هزار و 94 مسافر از پایتخت معنوی ایران بازدید کردند.

با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد را بشناسید:

چالیدره

چالیدره یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد است که در طرقبه قرار دارد و از رودخانه‌ای به نام جاغرق سرچشمه گرفته و سیراب می‌شود. احداث سد چالی دره بر روی این رود موجب شده است تا گردشگران فروانی به منظور بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع و دریاچه جذاب آن به چالیدره بروند. مجتمع گردشگری چالی دره دارای امکانات تفریحی فراوانی نظیر زیپ لاین، تله کابین، ماهی گیری، رستوران، کافی شاپ، اسکله تفریحی و… است.

کوهسنگی

پارک سنگی مشهد یا کوهسنگی از زمان‌های قدیم به دلیل آب و هوای معتدل و باغ‌های زیبا و سرسبز ، بسیار مورد توجه شاهان و درباریان بوده است. کوهسنگی امروزه نیز با ارائه دادن کوه‌های فراوان، دریاچه زیبا، باغ‌ها و موزه‌های جذاب و… گردشگران و مسافران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند. علت نام گذاری و شهرت کوهسنگی به این نام این است که دو کوه سنگی از رشته کوه بینالود در این مکان قرار دارد که برای رسیدن به بالای کوه، باید مسیری پلکانی و سنگی را طی کنید.

پارک کوهسنگی مشهد-کاماپرس

دریان سفر امید

توس؛ آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی شاعر بلند آوازه ایرانی در توس و در نزدیکی شهر مشهد واقع شده است. قسمت داخلی آرامگاه فردوسی الهام گرفته از معماری دوره اشکانی بوده و در ساخت آن بیست ستون مرمری در قسمت پایین و هشت ستون نیز در بخش فوقانی استفاده شده است. در آرامگاه فردوسی نقوشی زیبا و برجسته سنگی برگرفته از داستان‌های شاهنامه مانند جنگ ایرانی‌ها و جنگ تورانی‌ها، نبرد رستم و سهراب و نبرد رستم دیده می‌شود. همچنین در آرامگاه فردوسی موزه و کتابخانه نیز جهت بازدید عموم وجود دارد.

شاندیز

شاندیز منطقه‌ای تفریحی، گردشگری و ییلاقی است که در زمان‌های قدیم به نام‌های شاه دیز و شاه دژ شهرت داشته است. شاندیز منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا و بکر است که اکثر مسافران علاقمندند تا رستوران‌ها و غذاهای لذیذ این منطقه را امتحان کنند. البته جذابیت‌های گردشگری شاندیز فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در نزدیکی این منطقه اماکن تاریخی گردشگری فراوان دیگری نظیر مسجد جامع شاندیز، قلعه باستانی شاهان دژ، موزه باستانی رباط ویرانی، سنگ نگاره شتر سنگ و… نیز وجود دارد.

شاندیز-کاماپرس

پارک ملت

پارک ملت یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های شهر مشهد است که قدیمی‌ترین پارک مشهد نیز به شمار می‌رود. شهربازی پارک ملت یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌های تفریحی در ایران به شمار می‌رود که  یکی ازبزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های خاورمیانه را  در خود جای داده است. در پارک ملت مشهد همچنین دریاچه مصنوعی، آبنمای موزیکال، سالن‌های تئاتر، زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، مینی گلف، پینت بال و غیره نیز جهت استفاده تمامی افراد وجود دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادر شاه افشار در باغ موزه نادری مشهد قرار گرفته است و  دارای دو تالار موزه می‌باشد که یکی از موزه‌ها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه آثار مربوط به دوران نادرشاه می‌باشد. بدون شک بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار مسافران را با گوشه‌ای با تاریخ پر فراز و نشیب سرزمین کهن ایران آشنا مینماید.

آرامگاه نادرشاه افشار-کاماپرس

خانه داروغه

معماری زیبا و سنتی خانه داروغه گردشگران فراوانی را به سوی خود می‌کشاند. این خانه در اواخر دوره قاجار و به دستور آخرین  داروغه شهر ساخته شده است و معماری آن تلفیقی از معماری ایرانی و روسی می‌باشد. خانه داروغه در خیابان نواب صفوی و در راسته حوض مسگران واقع شده است.

تور لحظه آخری مشهد

یکی از راه های کاهش هزینه‌های سفر به مشهد و بازدید از جاذبه های گردشگری و مذهبی، خرید تور لحظه آخری است که سبب می‌شود تا با کمترین قیمت سفر کنید. اگر قصد سفر به مشهد را دارید ، حتما از تورهای لحظه آخری مجموعه راز آسمان پایتخت دیدن کنید. شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری راز آسمان پایتخت از ابتدای فعالیت خود تاکنون در راستای تسهیل فرآیند حمل و نقل و اقامت مشتریان خود در سراسر ایران و جهان گام برداشت. این مجموعه همواره در راستای ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود حرکت کرده و خدمات تورهای داخلی و خارجی، هتل‌ها و … را به مناسب‌تری قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز