برکت از بورس رفته است؟

لست سکند

بورس امروز یکشنبه 22 فروردین 1400 سریال ریزش های خود را ادامه داد و شاخص کل بازار ۹ هزار و ۷۷۵ واحد دیگر عقب نشینی کرد. نماد برکت امروز سنگین ترین فروش را در بازار به نمایش گذاشت تا برخی فعالان بازار با استعاره عنوان کنند برکت از بورس رفته است!

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار سهام روزها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند بدون آن که بن بست ایجاد شده در وضعیت بورس تغییری کند. به عقیده بسیاری از کارشناسان منفی بودن بازار و قرمزپوش بودن آن تنها یک راه چاره دارد و آن فراگیر شدن بیمه سهام است اما دولت که بیشترین بهره را در روزهای اوج از بازار سهام برده در این زمینه منفعل است و صندوق توسعه و تثبیت بازار هم که برخلاف تصور دارای منابع کافی است در این مورد پیش قدم نمی شود.

امروز با سنگین شدن صف فروش سهام گروه دارویی برکت با نماد برکت، برخی فعالان بازار به کنایه این سوال را عنوان کردند که برکت بورس کجا رفته و نماد برکت تا کجا سقوط می کند؟

تلاش بی حاصل بازارگردان های نمادهای بزرگ برای حمایت از بازار

فرارو اعلام کرده است که شپنا هم امروز صف فروش سنگینی داشته و با صف فروش ۸۷ میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده است. ضمنا خساپا با صف فروش ۷۶ میلیارد تومانی پشت سر آن در رتبه سوم قرار دارد. خزر، شبندر، کویر، وتجارت، سمگا، سنیر، ثنوسا، قثابت، کاذر، غصینو، ثالوند، فملی، وبصادر، خودرو، های‌وب، رافزا و خنصیر از جمله نماد‌های دارای صف فروش هستند که ارزش صف فروش همگی آن‌ها بالاتر از ۴۰ میلیارد تومان است.

راز آسمان پایتخت

نکته دیگر این که بازارگردان های سهام های بزرگ و شاخص ساز امروز تلاش کردند صف فروش این سهام ها را جمع کنند و موفق هم شدند اما جمع‌آوری صف فروش چند نماد شاخص‌ساز هم کمکی که به بورس نکرد و نهایتا فولاد، فملی، فارس، کچاد، شستا، شپنا و تاپیکو با روند نزولی سهام خود بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل بورس گذاشتند.

اخبار و مطالب مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “برکت از بورس رفته است؟

  1. محمد گفته:

    آن زمان که بورس در اوج بود دولت در کمین فروش نشست و امروز که در قعر قرار گرفته هم دولت در کمین خرید نشسته است و این وسط سرمایه گذاران دارند همچنان اشتباه می کنند و بر عکس دولت عمل می کنند. سودجویی دولت فقط آن زمان نبود که بورس در اوج قرار داشت بلکه امروز به نظرم در قعر بورس سودجویی بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز